FV panely

Jozef RAČEK Jozef_RACEK na tempest.sk
Čtvrtek Únor 12 11:57:35 CET 2015

Na toto sa pouzivaju stratifikacne zasobniky. Dolna cast je zohrievana na nizsiu teplotu z nizkopotencialoveho zdroja, horna je ohrievana na vyssiu teplotu. Cele je to jeden stojaty zasobnik (napr. 300 litrov). naspodku ohrev solare (had, alebo spirala, pripadne oboje ;-) ) horna cast had na kurenie (plyn, ...) a stredna, alebo horna spirala na doohrev elektro.
Nastavenie : horna cast riadena na hornu teplotu, spodna na spodnu, alebo neriadena.
Vyuziva sa hustota vody. Tepla stupa hore, studena klesa dolu. Obmedzuje sa jej miesanie.
viacero teplomerov v roznych vyskach a vhodne riadenia pre nastavenia teploty v jednotlivych castiach zasobnika.
Rovnako lahko je riesitelny pravidelny ohrev kvoli legionele ( napr. do priruby v spodnej casti 3 faz spirala, pricom by bolo prepinanie medzi solarmi a nizkym tarifom v case "obmedzenie legionely", pricom v normalnom stave by sa na nizky tarif doohrievalo len spiralou v strednej casti.

Skuste si pozriet princip stratifikacie a preco je to lepsie ako 2 nezavisle seriovo radene bojlery.

a rez bivantneho, pripadne trivalentneho zasobnika, napr. na strankach
http://www.dzd.sk/sk/ohrievace-vody-bojlere/ohrievace-vody-pre-solarne-systemy/ohrievace-vody-sol

Potom sa lahsie hlada vhodne riesenie u roznych vyrobcov (hlavne pocty a umiestnenia prirub na mozne doplnenia eletrickych spiral.)
Vseobecne riesenie asi neexistuje, musi sa prisposobovat priestoru, privodom, ... a mnohym dalsim vstupom, ktore silno ovplyvnuju riesenie.

BTW: pozor na bezpecnostne prvky !!! pretlakove ventily a spatne klapky !!!
V Prahe pred casom museli zburat jednu ubytovnu, kde vybuchli bojlery na prizemi. Zdemolovalo to 3 poschodia.
Pricina bola prehriatie bojlerov a nepouzitie/nefunkcnost pretlakovych ventilov.
Skratene: pokazili sa termostaty, tak ich preklemovali, po case vypol aj bezpecnostny termostat, tak ho preklemovali, pretlakove ventily kvapkali, tak ich odstavili/demotovali. Spatna klapka fungovala dobre, takze tepla voda sa nevracala do studeneho potrubia.
v "normalnej" prevadzke bol vzdy nejaky odber vody, tak sa tlak uvolnoval. Prisiel predlzeny weekend, robotnici odisli domov, voda sa nepouzivala a po nejakych 2-3 dnoch neustaleho ohrevu elektrikou najslabsie miesto povolilo...s vyraznymi vonkajsimi efektami.

Dodo

From: Hw-list [hw-list-bounces na list.hw.cz] on behalf of Petr Simek [psimek na jcu.cz]
Sent: Thursday, February 12, 2015 11:30
To: HW-news
Subject: RE: FV panely

On Thu, 12 Feb 2015, Jozef RAČEK wrote:

> Mozno som to sledoval nedostatocne pozorne, ale druhe malo byt doohrev v znizenom tarife,
> teda nie "kedykolvek", ale pocas casovych usekov (sumarne 8 hod / 24 ) podla nastavenia HDO.
> To nemusi korespondovat s casovou potrebou vody a zvykmi ludi, pouzivajucich teplu vodu.

To ano a na tom se nic nemeni. Slo o to jak do toho zapojit energii ze
solarniho panelu. Prihrivat ve dne solarem zasobnik ktery uz byl v
noci nahrety nocnim proudem je lehce neprakticke - neda se predvidat
jak bude svitit a o kolik tedy v noci hrat mene.

Proto jsem psal o predrazenem zasobniku ktery by byl nahrivan solarem
kolik da a predehrival vodu stavajicimu zasobniku.