FV panely

Jozef RAČEK Jozef_RACEK na tempest.sk
Čtvrtek Únor 12 09:05:38 CET 2015

Mozno som to sledoval nedostatocne pozorne, ale druhe malo byt doohrev v znizenom tarife,
teda nie "kedykolvek", ale pocas casovych usekov (sumarne 8 hod / 24 ) podla nastavenia HDO.
To nemusi korespondovat s casovou potrebou vody a zvykmi ludi, pouzivajucich teplu vodu.

Najvacsie rozdiely (ktore projektatnt tazko dokaze podchytit) su zvyky ludi a ich spravanie sa
(v tomto pripade k TUV)

BTW: zalezi na dimenzovani zasobnikov a zdrojov tepla (solarnych, elektrospirala ,.. )
Nie je problem zohriat vodu v zasobniku solarmi aj na 70 stupnov, kde legionela spolahlivo neprezije.
Niektore riadenia solarov toto skusaju v nastavenych intervaloch (napr. kazdych 7 dni).
Otazna je [ cena za panely (solar | FV) + riesenie + cena zasobnika ] vs. spotreba teplej vody
Voda ma velku mernu tepelnu kapacitu, dokaze absorbovat velke mnozstva energie...
Skuste si to preratat v porovnani s planovanymi vykonmi zo slnka.

Dodo

____