SN74AUP1G14 - latch-up pri zapnuti napajeni

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Čtvrtek Únor 12 06:09:58 CET 2015

Nevím sice jestli jsem měl stejný jev, ale se skokovou změnou při náběhu zdrojů jsem měl problémy. Zapojení jednoduchého řídícího systému s 89C52, 8xIN 8xOUT vše opto, sériová linka, displej, 4 tlačítka - vlastní konstrukce, nic mimořádného.
Na výstupech optronů zapojena relátka. Ta si však při zapnutí cvrnkla. Ne dlouho max. nějakou desítku ms. Dvorní softvérář mi tvrdil, že od něj to nejde (inicializace mcu) nakonec nepomohlo ani zkušební zkratování diod optronů. Pulz při zapnutí tam byl stále.
Jelikož zdroj pro relátka byl s LM317, řešení se přímo nabízelo. Pomalý náběh zdroje. Navíc kondík, tranzistor, dioda, možná nějakej odpor - už si to moc nepamatuju. Uvedený jev zcela zmizel. Dodnes mi uvedený jev nikdo pořádně nevysvětlil.
PG