Vadný SSD po focení ( bylo: Re: Raspberry Pi 2 model B.)

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Únor 9 19:24:00 CET 2015

Dne 9.2.2015 19:13, Jirka napsal(a):
> Jsem vážně zvědavý, co se z toho časem vyklube za objektivně zjištěný
> druh závady.

No já mám ten disk ještě jeden..  (tedy já osobně ne, ale vím kam si ho
můžu jít nafotit :-(  )

> Nedomnívám se, že by se jednalo o světelnou energii (ve viditelném
> spektru) - všechny mně známé černé pouzdřící hmoty jsou opravdu
> neprůhledné.

Nejspíš nejsou:
http://www.zive.cz/bleskovky/raspberry-pi-2-se-nerado-foti-s-bleskem/sc-4-a-177115/default.aspx
> Navíc by - pokud by světlo nějakým způsobem skutečně prošlo - mělo jít
> spíš o vymazání informace, tedy nedestruktivní poškození.
Hm, a pokud vymažu flash obsah např. , z paměti procesoru u TV přijímače
je to podle vás destruktivní ( pro TV  )?
Pro funkci TV samozřejmě ano!

Neboli co je platné, že jsem možná ( nedestruktivně) smazal obsah nějaké
konfigurační paměti ( nebo jiné, třeba kalibrační) nedestruktivně, když
ten disk už nefunguje?

> Myslím si, že pravděpodobnější je spíš elmg. pole (v tom smyslu, jak
> ho jako elektrikáři chápeme, protože světlo je svým způsobem taky...).
> Přece jen krátká doba záblesku vs. napětí a strmý nárůst proudu v
> xenonovém blesku použité něco generovat musí.
>
> Zajímavé ovšem je, že to nemá vliv na struktury přítomné přímo v
> blesku či fotoaparátu. Nemyslím výkonové, ale LSI.
No pokud je mi známa konstrukce blesku ve fotoaparátu, tak povětšinou
reflektor blesku zakrývá další části fotoaparátu. Logicky tak světlo z
výbojky nemůže na tyto části působit.