Futaba M202SD01B

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Sobota Únor 7 12:25:02 CET 2015

Nebol by som to ja, ak ma nieco nadchlo ;-)

Pohladom do datasheetu bezneho drogerioveho krystalu
http://www.tme.eu/sk/Document/c4eff414ea2fd4bec6f88493be658c48/hc49_v.pdf
som si potvrdil, co som mal zhruba v pamati - teda ze presnost
kmitoctu je radovo v desiatkach ppm.
Od siestej rano do pol dvanastej je to 5,5 hodiny, teda 330 minut,
teda 19800 sekund, teda zhruba 0,02 milionu sekund. Ak by presnost
krystalu bola 1ppm (part per milion, v tomto pripade jedna sekunda na
milion sekund), znamenalo by to odchylku 0,02s, kedze jeho presnost je
30ppm, znamena to ocakavanu odchylku 0,6s.
Nejaku nepresnost k tomu prida nedodrzanie zatazovacej kapacity
krystalu, okrem toho sa blbo meraju sekundy ked ma clovek rozlisenie
len na sekundy, ale nejaka ta sekunda hore-dolu oproti skutocnemu casu
je ocakavany vysledok. Ak to nechate bezat tyzden, tak sa ta chyba
bude dat lepsie odcitat.

> Jojo ja vim asi to tak dopadne, jen to nemam zadratovane...nejake hodiny uz
> mi na tom ale bezi ;-)
> http://www.cncnet.info/galery/bastleni/20150207_112359.jpg
>
> co me prekvapuje jak tomu arduinu jde presne krystal...rovnal jsem to rano v
> 6:05 a mel jsem zpozdeni 3s proti skutecnemu casu - v nazvu fotky je cas
> vyfoceni s rozdilem tedy cca 1s (a to je jeste otazkou jake je zpozdeni pri
> ukladani fotky a vlastnim vyfocenim).
>
> RV

>>> prikazy. Navic po resetu je treba pockat o neco dele. Tohle uz chodi jak
>>> 3.8ms a v pripade 9600bps se autmaticky generuje preruseni v prijmu na
>>> tech