Vzchuchova mezera - navrh trafa?

Sobota Únor 7 11:00:28 CET 2015

To lakování trafa ... mám hezké vzpomínky na bakelitový lak :-) Ještě za
bolševika jsme pro železniční opravny dělali zdroj 0-800V 100 mA pro
zkoušení nějakých relé. Navinul jsem trafo a prý ať jim ho dám, že ho
vakuově naimpregnují - lakem, kterým impregnují trakční motory. Zdroj po
naimpregnování nedával napětí, hledal jsem čím se přetěžuje. Po chvíli
trafo začalo bublat, ten téměř vytvrzený lak už byl uvnitř zase tekutý
:-) Veškerý výkon šel do dielektrických ztrát toho laku :-)
Anděl