Vzchuchova mezera - navrh trafa?

cipisek.cipr na seznam.cz cipisek.cipr na seznam.cz
Sobota Únor 7 10:34:26 CET 2015

Tohle me napadlo take, dokonce jsem to i zrealizoval (prehazoval jsem pulku
jadra), bohuzel jsem nic smysluplneho nenameril. Duvod, zdroj je navrzen pro
rozsah pracovních napetí 110-265V a tak se na 230V nepresycuje ani jedna
varianta jadra.
Ono to je nejspis cele zcestne, protoze vyrobce jader (material N87)  uvadi
toleranci materialu (AL) +30%/-20% a napriklad zmena mezery z 0,5 na 0,6
znamena zmenu Al o cca 15%..
Zmena mezery tedy muze byt smazana vyrobnimi tolerancmei materialu, ale
stejne tak se k nim muze nevhodne pricitat  ....
Asi to vazne nebudu resit, kdyz zvazime toleranci materialu, pricteme
geometricke vyrobni tolerance, kdy se 0.5mm mezera muze klidne zmenit jen
vyrobnimi tolerancemi o +-0.07mm divim se , ze se vubec neco takovoho jako
funkcni pulsni trafo da vyrobit :-)
Zvlaste kdyz se vetsina jader lepi a nespojuje sponkami a k mezere se
pricita vrstva lepidla.
Mimochdem netusite, cim lepi profici jadra?
Pripadne cim a zda lakovat cela vinuti respektive zda jadro jako celek
namocit do laku?
Jadro trafa kruhove, nejvice zavitu ma primar, ktery je vinut trifilarne s
tim, ze vinuti je rozdeleno na dve casti, kazda ma cca 15zavitu. Jako
izolace mezi vinutimi bud teflonova nebo polyesterova paska.

Citrian