FPGA Altera a NIOSII

Galloth lordgalloth na gmail.com
Pátek Únor 6 20:02:40 CET 2015

Nejsem si jist, jestli chápu otázku, ale Xilinx má softprocessory dva,
uBlaze a picoBlaze. Občas se používá LEON3, ale ten není od Xilinx. uBlaye
je docela výkoná věc, existují pro to dokonce distribuce Linuxu
(PetaLinux). Samotná syntéza uBlaze do FPGA je poměrně snadná. Používá se
nástroj EDK, který je myslín ke stažení zdarma (alespoň 30 denní trial
určitě). Dají se v tom vyklikat celé subsystémy, jako třeba uBlaze +DDR +
ethernet s DMA.

Co se picoBlaze týče, tak ten je poměrně omezený, ale zase ve srovnání s
uBlaze maličký. Nikdy jsem s ním nepracoval, ale myslím, že má limit 1024
instrukcí (velikost instrukční paměti).

Honza