Re: Popel na hlavu ( bylo Re: Divná závada autobaterie, )

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Čtvrtek Únor 5 23:18:50 CET 2015


Tak dá se to zahrát do autu: "ona se ta baterka nakonec přecejen zmátožila".

P.K.

Dne 5. února 2015 23:11 Kuba Jan <honza.kuba na gmail.com> napsal(a):

>
> Nikdy se to nevybije tak, aby tam byla skoro voda. A když jo, musí to ven
> a do tepla. Při normálním vybití ten elektrolyt nezamrzne.
> To auto měsíc stálo, stále to něco málo žere tak se to vydojilo.
> Vyjednaná reklamace je, ale teď ta baterka chodí bez problému.
> Leda že bych to vylil a nalil vodu. Ale zas by to nebylo fér.
> No nevím co teď....
>
> Dne 5.2.2015 23:07, Pavel Kadečka napsal(a):
>
>  A jak probíhá nabíjení při provozu v autě? Taky v mrazu. Když už to
> slečna má vyjednaný, tak ať tu baterku vymění. Úplně v pořádku ta baterka
> nejspíš není.
>
>  P.K.
>
> Dne 5. února 2015 22:55 Kuba Jan <honza.kuba na gmail.com> napsal(a):
>
>> Tak jsem dneska konečně přišel záhadě na kloub. Celý problém dělaly
>> venkovní teploty pod bodem mrazu.
>> Ten článek na baterce byl asi nejhorší , tak se  provozu nejdříve vybil.
>> Jenomže já to nabíjel venku pod přístřeškem, ostatní články byly nabité (
>> i dle elektrolytu 1,27-1,29 g/cm3) a dost plynovaly.
>>  Nechtěl jsem to nechat uvnitř v dílně aby mi to tam nečaplo a taky ta
>> pára z baterky co šla slušně pomáhá oxidaci všeho kovového okolo :-(
>> A ten nenabitý článek s hustotou 1,05g/m3 prostě v tom mrazu vzdoroval.
>> Přišel jsem na to, když jsem chtěl hustoměrem odsát elektrolyt. To co bylo
>> nad deskami jsem odsál a pak už nic neteklo ani když jsem to nakláněl na
>> bok už tam nic nešplýchalo, narozdíl od vedlejších článků.  V elektrolytu
>> toho nefunkčního článku byly krystalky ledu...
>>   Mezi deskami byl led asi všude, protože neteklo už nic ven :-( Ne
>> všude, něco stále pomalu vykapávalo, ale bylo to zatuhlé.
>> Tak jsem to vzal dovnitř do tepla. No a po 8 hodinách nabíjení proudem
>> 10A už to mělo 1,27g/cm3, a článek už taky dobře bublal . Sice ostatní
>> články  při tom nabíjení celou dobu silně plynovaly, ale samostatně článek
>> dobít nejde.
>> Pak jsem to doteď vybíjel 2 hodiny 20A a napětí je stále 12,04 V. Tak to
>> asi bude OK.
>> No sypu si popel na hlavu, nabíjet v mrazu je fakt blbej nápad. No jsem
>> to vůl :-(
>>
>> No a té slečně jsem dneska ráno volal, ať tam zavolá a vysvětlí jim, že
>> zboží nefunguje a že chce reklamovat a hotovo. A to bubu s tím posudkem a
>> právní pomocí......jak mi tu někdo krásně napsal. Psala mi odpoledne e-mail
>> že tam volala a že se zítra pro baterku staví, že prý ji vymění......
>> ......to budu dvojnásobnej vůl.
>> JaKub
>>
>>
>>
>> Dne 4.2.2015 18:21, Kručinský Ladislav napsal(a):
>>
>>> Není ten elektrolyt něčím kontaminovaný? Ale přiznám se nevím, dělám
>>> okolo trakčních baterií docela dost dlouho ale tohle jsem nepotkal. Možná
>>> bych zkusil vysosat ten původní elektrolyt a nalít tam zaručeně dobrý a
>>> zkusit znovu nabíjet. Pokud jsou přístupné pólové propojky tak jenom ten
>>> jeden článek, když už zbytek baterie plynoval.
>>>
>>> Zdravím
>>> L. Kručinský
>>>
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kuba Jan
>>> Sent: Wednesday, February 04, 2015 6:17 PM
>>> To: HW-news
>>> Subject: Divná závada autobaterie
>>>
>>> Klasická startovací 72Ah nějaká no-name značka  Black_White.
>>> Přibližně správná hmotnost na tu kapacitu, olovo nešidili.
>>>    Změřená kapacita včera odpoledne cca 8Ah Při nabíjení konstantním
>>> proudem 10A po cca 4 hodinách
>>> 5 článků "vaří" a jeden je "v klidu" Hladina v něm jako "olej", v
>>> ostatních to vře.
>>> Na tomto článku je cca 2,14 V, na ostatních 2,5-2,6V.
>>>
>>> Když je článek vadný, tak se chová jinak - je na něm při nabíjení velké
>>> napětí a místo bublání při přebíjení šumí - jemná bílá pěna ..a smrdí.
>>> S bateriemi pracuju (staniční) a mám zkušenosti, že takhle se vždy vadný
>>> článek projeví. Má velký vnitřní odpor.
>>> Mnohem méně častěji je pak pak závada  zkrat, nebo malá kapacita +
>>> samovybíjení  ( rozpadlé desky, bordel z desek na dně) Ale tohle jsem ještě
>>> u kyselé baterky neviděl. Je jako kdyby v tom článku byla zenerka.
>>> Je to klasická konstrukce baterie, přístupné i propojky , a je nálevná,
>>> tak jsem vzal hustoměr.
>>> 5 článků 1,27 - 1,29g/cm3 u toho "divného" 1,05g/cm3.
>>> Od rána do ní buším 10A a ten článek stále 2,14-2,15V.
>>> Baterku zachraňovat nechci, už je v autě dočasně staniční gelovka, ale
>>> tohle jsem ještě neviděl...
>>> Nechápu to. Ale zajímá mě to. Netuší někdo co se s tím stalo?
>>>
>>> JaKub
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.czHw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20150205/fd072de4/attachment-0001.html>


Další informace o konferenci Hw-list