Re: Popel na hlavu ( bylo Re: Divná závada autobaterie, )

AZE aze na seznam.cz
Čtvrtek Únor 5 23:15:35 CET 2015


Domnívám se, že kdyby v autě za mrazu byla baterie úplně vybitá, tzn. ve slabé kyselině už budou krystalky ledu, nebude možné ani startovat, ani nabíjet.
aze
  ----- Original Message ----- 
  From: Pavel Kadečka 
  To: HW-news 
  Sent: Thursday, February 05, 2015 11:07 PM
  Subject: Re: Popel na hlavu ( bylo Re: Divná závada autobaterie, )


  A jak probíhá nabíjení při provozu v autě? Taky v mrazu. Když už to slečna má vyjednaný, tak ať tu baterku vymění. Úplně v pořádku ta baterka nejspíš není.


  P.K.



  Dne 5. února 2015 22:55 Kuba Jan <honza.kuba na gmail.com> napsal(a):

    Tak jsem dneska konečně přišel záhadě na kloub. Celý problém dělaly  venkovní teploty pod bodem mrazu.
    Ten článek na baterce byl asi nejhorší , tak se  provozu nejdříve vybil.
    Jenomže já to nabíjel venku pod přístřeškem, ostatní články byly nabité ( i dle elektrolytu 1,27-1,29 g/cm3) a dost plynovaly.
     Nechtěl jsem to nechat uvnitř v dílně aby mi to tam nečaplo a taky ta pára z baterky co šla slušně pomáhá oxidaci všeho kovového okolo :-(
    A ten nenabitý článek s hustotou 1,05g/m3 prostě v tom mrazu vzdoroval.  Přišel jsem na to, když jsem chtěl hustoměrem odsát elektrolyt. To co bylo nad deskami jsem odsál a pak už nic neteklo ani když jsem to nakláněl na bok už tam nic nešplýchalo, narozdíl od vedlejších článků.  V elektrolytu toho nefunkčního článku byly krystalky ledu...
      Mezi deskami byl led asi všude, protože neteklo už nic ven :-( Ne všude, něco stále pomalu vykapávalo, ale bylo to zatuhlé.
    Tak jsem to vzal dovnitř do tepla. No a po 8 hodinách nabíjení proudem 10A už to mělo 1,27g/cm3, a článek už taky dobře bublal . Sice ostatní články  při tom nabíjení celou dobu silně plynovaly, ale samostatně článek dobít nejde.
    Pak jsem to doteď vybíjel 2 hodiny 20A a napětí je stále 12,04 V. Tak to asi bude OK.
    No sypu si popel na hlavu, nabíjet v mrazu je fakt blbej nápad. No jsem to vůl :-(

    No a té slečně jsem dneska ráno volal, ať tam zavolá a vysvětlí jim, že zboží nefunguje a že chce reklamovat a hotovo. A to bubu s tím posudkem a právní pomocí......jak mi tu někdo krásně napsal. Psala mi odpoledne e-mail že tam volala a že se zítra pro baterku staví, že prý ji vymění......
    ......to budu dvojnásobnej vůl.
    JaKub



    Dne 4.2.2015 18:21, Kručinský Ladislav napsal(a):

      Není ten elektrolyt něčím kontaminovaný? Ale přiznám se nevím, dělám okolo trakčních baterií docela dost dlouho ale tohle jsem nepotkal. Možná bych zkusil vysosat ten původní elektrolyt a nalít tam zaručeně dobrý a zkusit znovu nabíjet. Pokud jsou přístupné pólové propojky tak jenom ten jeden článek, když už zbytek baterie plynoval.

      Zdravím
      L. Kručinský


      -----Original Message-----
      From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kuba Jan
      Sent: Wednesday, February 04, 2015 6:17 PM
      To: HW-news
      Subject: Divná závada autobaterie

      Klasická startovací 72Ah nějaká no-name značka  Black_White.
      Přibližně správná hmotnost na tu kapacitu, olovo nešidili.
         Změřená kapacita včera odpoledne cca 8Ah Při nabíjení konstantním proudem 10A po cca 4 hodinách
      5 článků "vaří" a jeden je "v klidu" Hladina v něm jako "olej", v ostatních to vře.
      Na tomto článku je cca 2,14 V, na ostatních 2,5-2,6V.

      Když je článek vadný, tak se chová jinak - je na něm při nabíjení velké napětí a místo bublání při přebíjení šumí - jemná bílá pěna ..a smrdí.
      S bateriemi pracuju (staniční) a mám zkušenosti, že takhle se vždy vadný článek projeví. Má velký vnitřní odpor.
      Mnohem méně častěji je pak pak závada  zkrat, nebo malá kapacita + samovybíjení  ( rozpadlé desky, bordel z desek na dně) Ale tohle jsem ještě u kyselé baterky neviděl. Je jako kdyby v tom článku byla zenerka.
      Je to klasická konstrukce baterie, přístupné i propojky , a je nálevná, tak jsem vzal hustoměr.
      5 článků 1,27 - 1,29g/cm3 u toho "divného" 1,05g/cm3.
      Od rána do ní buším 10A a ten článek stále 2,14-2,15V.
      Baterku zachraňovat nechci, už je v autě dočasně staniční gelovka, ale tohle jsem ještě neviděl...
      Nechápu to. Ale zajímá mě to. Netuší někdo co se s tím stalo?

      JaKub
      _______________________________________________
      HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
      Hw-list na list.hw.cz
      http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
      _______________________________________________
      HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
      Hw-list na list.hw.cz
      http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


    _______________________________________________
    HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
    Hw-list na list.hw.cz
    http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list





------------------------------------------------------------------------------


  _______________________________________________
  HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
  Hw-list na list.hw.cz
  http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20150205/5fe5c896/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list