RE: Popel na hlavu ( bylo Re: Divná závada autobaterie, )

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Čtvrtek Únor 5 23:10:11 CET 2015


Nabitá baterka nezamrzne. Teda alespoň při teplotách, co se v našich
končinách vyskytují. Problém je s vybitou - tam zmrzne velmi rychle.

Tomáš OK2MTM

 

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Thursday, February 05, 2015 11:07 PM
To: HW-news
Subject: Re: Popel na hlavu ( bylo Re: Divná závada autobaterie, )

 

A jak probíhá nabíjení při provozu v autě? Taky v mrazu. Když už to slečna
má vyjednaný, tak ať tu baterku vymění. Úplně v pořádku ta baterka nejspíš
není.

P.K.

 

Dne 5. února 2015 22:55 Kuba Jan <honza.kuba na gmail.com
<mailto:honza.kuba na gmail.com> > napsal(a):

Tak jsem dneska konečně přišel záhadě na kloub. Celý problém dělaly
venkovní teploty pod bodem mrazu.
Ten článek na baterce byl asi nejhorší , tak se  provozu nejdříve vybil.
Jenomže já to nabíjel venku pod přístřeškem, ostatní články byly nabité ( i
dle elektrolytu 1,27-1,29 g/cm3) a dost plynovaly.
 Nechtěl jsem to nechat uvnitř v dílně aby mi to tam nečaplo a taky ta pára
z baterky co šla slušně pomáhá oxidaci všeho kovového okolo :-(
A ten nenabitý článek s hustotou 1,05g/m3 prostě v tom mrazu vzdoroval.
Přišel jsem na to, když jsem chtěl hustoměrem odsát elektrolyt. To co bylo
nad deskami jsem odsál a pak už nic neteklo ani když jsem to nakláněl na bok
už tam nic nešplýchalo, narozdíl od vedlejších článků.  V elektrolytu toho
nefunkčního článku byly krystalky ledu...
  Mezi deskami byl led asi všude, protože neteklo už nic ven :-( Ne všude,
něco stále pomalu vykapávalo, ale bylo to zatuhlé.
Tak jsem to vzal dovnitř do tepla. No a po 8 hodinách nabíjení proudem 10A
už to mělo 1,27g/cm3, a článek už taky dobře bublal . Sice ostatní články
při tom nabíjení celou dobu silně plynovaly, ale samostatně článek dobít
nejde.
Pak jsem to doteď vybíjel 2 hodiny 20A a napětí je stále 12,04 V. Tak to asi
bude OK.
No sypu si popel na hlavu, nabíjet v mrazu je fakt blbej nápad. No jsem to
vůl :-(

No a té slečně jsem dneska ráno volal, ať tam zavolá a vysvětlí jim, že
zboží nefunguje a že chce reklamovat a hotovo. A to bubu s tím posudkem a
právní pomocí......jak mi tu někdo krásně napsal. Psala mi odpoledne e-mail
že tam volala a že se zítra pro baterku staví, že prý ji vymění......
......to budu dvojnásobnej vůl.
JaKub



Dne 4.2.2015 18:21, Kručinský Ladislav napsal(a):

Není ten elektrolyt něčím kontaminovaný? Ale přiznám se nevím, dělám okolo
trakčních baterií docela dost dlouho ale tohle jsem nepotkal. Možná bych
zkusil vysosat ten původní elektrolyt a nalít tam zaručeně dobrý a zkusit
znovu nabíjet. Pokud jsou přístupné pólové propojky tak jenom ten jeden
článek, když už zbytek baterie plynoval.

Zdravím
L. Kručinský


-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz
<mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz> ] On Behalf Of Kuba Jan
Sent: Wednesday, February 04, 2015 6:17 PM
To: HW-news
Subject: Divná závada autobaterie

Klasická startovací 72Ah nějaká no-name značka  Black_White.
Přibližně správná hmotnost na tu kapacitu, olovo nešidili.
   Změřená kapacita včera odpoledne cca 8Ah Při nabíjení konstantním proudem
10A po cca 4 hodinách
5 článků "vaří" a jeden je "v klidu" Hladina v něm jako "olej", v ostatních
to vře.
Na tomto článku je cca 2,14 V, na ostatních 2,5-2,6V.

Když je článek vadný, tak se chová jinak - je na něm při nabíjení velké
napětí a místo bublání při přebíjení šumí - jemná bílá pěna ..a smrdí.
S bateriemi pracuju (staniční) a mám zkušenosti, že takhle se vždy vadný
článek projeví. Má velký vnitřní odpor.
Mnohem méně častěji je pak pak závada  zkrat, nebo malá kapacita +
samovybíjení  ( rozpadlé desky, bordel z desek na dně) Ale tohle jsem ještě
u kyselé baterky neviděl. Je jako kdyby v tom článku byla zenerka.
Je to klasická konstrukce baterie, přístupné i propojky , a je nálevná, tak
jsem vzal hustoměr.
5 článků 1,27 - 1,29g/cm3 u toho "divného" 1,05g/cm3.
Od rána do ní buším 10A a ten článek stále 2,14-2,15V.
Baterku zachraňovat nechci, už je v autě dočasně staniční gelovka, ale tohle
jsem ještě neviděl...
Nechápu to. Ale zajímá mě to. Netuší někdo co se s tím stalo?

JaKub
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20150205/681a0bc7/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list