[OT] Ceska Posta - no to si snad delala baba legraci

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Únor 5 22:35:07 CET 2015

Jo a není mi jasné, proč už se na poště doporučené zásilky nepodepisují
taky na nějaký "tabletek".
Paní musí vzít cár papíru, strčí ho do tiskárny, něco naťuká do
klávesnice, pak to celé chvíli ( i delší chvíli) přemýšlí a pak to na
ten kousek papíru vytiskne nějaké smetí s čárou dole.
Paní to vyndá, a já to na tu čáru podepíšu. A paní to pak musí vzít a
někam založit. Mezitím samozřejmě hledání a donášení zásilky.
V dnešní době čárových kódů  a scannerů podpisu nechápu, proč tam
datluje něco do PC. a podepisuje se to na papíry.
Podle mě ještě nikdo pořádně ten proces před okénky a za okénky
neanalyzoval a neoptimalizoval.

Byl jsem nedavno s matkou ve spořitelně.  Podobný systém, taky moře
lidí, rozdávátko papírků u vchodu a čísla nad přepážkami.
Ale čísla jedné číselné řady a fungovalo to plynule a logicky. Alespoň
jsem to pochopil a podle čísílek co dědečkové a babičky ( byl jsem tam
jednoznačně nejmladší )
drželi v ruce jsem přesně věděl, kdo půjde na řadu.  A na lístku není
seznam přepážek, které si mohou klienta zavolat. Prostě se rozsvítí to
číslo na přepážce a šmitec.
Přepážky nemají žádné numero, jen to co svítí nahoře na displeji.
Jednoduché a prosté.

To pošta tam má dole na lístečku uvedeno, která přepážka si vás může
zavolat:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/Po%C5%99adov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADslo%2C_%C4%8Cesk%C3%A1_po%C5%A1ta.jpg
  Takže přepážka má  pevné číslo  ( 1,2,3,4,5,6) a pak to dynamické
přidělované vyvolávacím systémem. Aby  to nebylo moc jednoduché tak
ještě různé řady čísel ve vyvolávacím systému.
Takže člověk scanuje ty přidělené přepážky a ono se to numero rozsvítí
pak stejně úplně jinde :-(