UPS k automat. kotli - problem s SSR rele

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Únor 5 17:32:22 CET 2015

On Thu, 5 Feb 2015, cin wrote:

> chtěl bych poprosit o radu s problémem zálohování napájení
> automat. kotle na uhlí (Benekov C26).
>
> K uvedenému kotli jsem pořídil záložní zdroj se sinusovým výstupem:
> http://www.astip.cz/zalozni-zdroje-pro-tepelnou-techniku/
> Na výstupu je čistá (byť nepatrně zvlněná) sinusovka.

A jaky ma vykon ?

> Kotel  na  tento  zdroj funguje perfektně, až na jediný pohon a tím je
> podavač. Poté, co dostane pokyn k chodu se rozběhne, ale když řídící
> jednotka pošle signál k jeho zastavení začne vrčet a velmi pomalu
> se otáčet. Když ale stisknu tlačítko pro reverz (čímž na chvíli
> fyzicky odpojím motor) tak se vypne.

Myslim ze by bylo dobre prohlednout si vystup menice kdyz je zatizen
tim podavacim motorem - jestli nahodou neni pretizeny a nema male
napeti ktere blbne tu ridici jednotku nebo obvody kolem.

Mimochodem ta reverzace se dela jak - tim mechanickym prepinacem ?
Ten podavaci motor co umi reverz - to znamena ze je dvoufazovy
s kondenzatorem napric fazemi a vyberem faze se voli smer ?

> Rozebral jsem  řídící jednotku (Ecomax 250R) a zjistil, že výstupu pro
> podavač je triak, který spíná SSR relé (cosmo ksa210ac8).
> No a to zůstává částečně sepnuté, resp. na jeho výstupu je-viz příloha.
> Z různých popisů činnosti SSR relé mám tušení že jde o problém, kdy má
> použité SSR relé malé dv/dt ?!
> Když SSR  relé  nahradím klasickým relátkem, je vše OK. Tenhle stav je
> ale  nepoužitelný,  protože  podavač  cykluje v intervalech  cca 30 s,
> klasické relé by tam moc dlouho nepřežilo.
>
> Můj  dotaz  zní: proč se ten samý problém neobjevuje i při napájení ze
> [...]

Sit je tvrdy zdroj. Zkuste na vystup toho SSR dat do serie zarovku.
Ona zpusobi "zmeknuti zateze" - jestli to treba nepomuze.