Inicializace SD karty

Tomáš Hamouz hamouz na divesoft.cz
Čtvrtek Únor 5 11:42:00 CET 2015

Zdravím vespolek

Řeším záhadu, inicializace jedné SDHC karty přes SPI.
Jedná se o ADATA, 8GB mikro SDHCI. Karta komunikuje, ale nedaří se ji
inicializovat, tedy dostat z Idle do normálního stavu. Pořád vrací že
je Idle. S jinýma kartama to funguje.

Prohledal jsem už všechno možné, zkontroloval dle specifikace
(včetně poslední 4.10), ale stále se nedaří. Je možné/pravděpodobné že má
karta chybu v SPI implementaci? Ve čtečce na PC funguje.

Postup standardní:
  CMD0(0)                  odpoví 01
  CMD8(0x1AA)              odpoví 01  000001AA   = Vdd 2.7-3.6V
  CMD58(0)                 odpoví 01  00FF8000   = dtto, karta je busy
  ACMD41(0x40100000)       odpoví 01, trvale

Zkoušel jsem i ACMD41 v režimu Query místo CMD58, tzn. bez uvedeného Vdd, ale bez
úspěchu. Zajímavé bylo že karta na ACMD41 odpoveděla OCR, ale po několika dalších
pokusech přestala OCR posílat a přečetl jsem jen samá FF.

Už netuším co vyzkoušet, kromě nákupu nových karet :-((

Tomáš