Divná závada autobaterie

Roman Vostřel vostrel na lit.cz
Středa Únor 4 20:50:30 CET 2015

Před měsícem jsem řešil u svého zaměstnavatele reklamaci startovací
baterie u rok starého auta, kde byla nějaká lionka. Chtěli za novou 120t
Kč a kdyby v autě nebylo sledování i se záznamem napětí sítě, tak máme
smůlu. První co bylo, že jsme ji nechali vybít a tím ji zničily.  Až na
základě grafu ze sledování se jim dokázalo, že baterie měla podpětí už
od koupě auta a bylo (necelých 12V), pak baterii vyměnily. Přitom auto
bylo pořád na nabíječce, protože má ještě jednu HV baterii, která se
musí nabíjet po každé jízdě a nabíječka je pro obě baterie společná.