[MECH] Lepení gumového pásku

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Únor 4 06:05:08 CET 2015

Zdravím,

> [...]
> která ho centruje. Jiný než plochý tohle nedokáže. Jinak pokud s tím budete
> něco dělat, doporučuju motor pootočit o 120 stupňů (je na třech šroubech).
> Kluzné ložisko bývá vydřené z té strany, kam táhne řemínek. Zkuste si při
> sundaném řemínku zatočit s motorem a při tom řemeničku táhnout k jedné
> straně. Na stranu kam táhne řemínek, půjde výrazně hůř. Po pootočení zase
> motor dalších 10 let vydrží :-) Motor má pro nastavení napnutí řemínku
> oválné díry. Po pootočení je už rozsah nastavení menší :-(
> Tady jsem to všechno sepsal - ještě v době, kdy magnetofon nebyl jen

No, on pro mne taky ještě není úplně retro :-). Pravda, už většinou na pásky
nenahrávám - pokud si nechci z nostalgických důvodů vytvořit přesnou kopii
pásku, který jsem nahrával ve svých 15 letech :-), ale mám doma skutečně stovky
pásků, které byly nahrávany na těchto strojích a zastávám názor, že pásek
nejlépe hraje na stroji, na němž byl nahráván - Tesla tehdy nedodržovala žádné
standardy (IEC, NAB, DIN atd.) co se týče průběhů korekcí záznamových
a snímacích zesilovačů a pokud pustíte takový pásek na něčem kalibrovaném
(třeba na Revoxu PR99 MkII), zní to prostě jinak. A to mám i Revox s rychlostmi
4/2 :-). Takže ty stroje občas opravdu projedu a něco si z nich poslechnu,
případně zdigitalizuji, pokud to jinde sehnat neumím.

> http://fonoklub.wz.cz/oprmg.html

Prohlédl jsem, děkuji! Já obvykle posuzuji celkový stav mechaniky podle doby
doběhu od vypnutí přístroje. Současné stroje mají tak 10 sekund motor a 45
sekund setrvačník, to považuji za OK. Taky jsem měl případ, že motor stál
už 4 sekundy po vypnutí, tam je pak nutnost nějakého zásahu (promazání,
otočení, vyčištění od zatuhlého oleje...) třeba.

> Ostatně co trochu zapátrat na netu a sehnat orig. řemínek?
> Jen tak při zběžném pohledu na český net
> http://www.kvt-elektronika.cz/nahradni_dily.htm

Vojtěšskou znám, tam nemívá nic, to je takové vetešnictví.

> http://audio-video-tv.hyperinzerce.cz/kotoucove-magnetofony/inzerat/9766103-magnetofony-tesla-kotoucove-dily-renovace-mereni-nastaveni-nabidka/#.VNExuCyDgbU

Zde jsem vznesl dotaz, uvidíme, zda někdo odpoví.

> Kdybych zahrabal v zásobách svých řemínků, řemínek do B4 bych možná také
> našel.

To by nebylo marné! Ale jak píšu, potřeboval bych řemínek pro ranou sérii
ANP220, která ho měla dle mého názoru kratší než naprostá většina později
vyráběných strojů.

Zdraví Pavel