OT:statika domu (bylo: Re: Propojovaci krabice pro zasekani do panelu)

Úterý Únor 3 11:14:03 CET 2015

Pokud jsem porozuměl tomu článku tak můžete být pane Anděli v klidu, protože oproti panelákům tam máte habaděj deformačních zón - blížíte se tou stavbou spíše cihlovému domu.
Ke zde zveřejněným videím - do úrovně ruského stavitelství (v tom nejhorším slova smyslu) máme zaplaťpánbůh daleko. A diskuze se vede o pádu paneláku kvůli narušení statiky vyříznutím drážky.

Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Tuesday, February 03, 2015 2:55 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT:statika domu (bylo: Re: Propojovaci krabice pro zasekani do panelu)

Tohle mi říkal zedník také, i když domek s podkrovím není tak kritická stavba jako panelák. Stavěl jsem z betonových skořepinových tvárnic, kde má nosná stěna šířku 20 cm. Tvárnice jsou duté, tři dvoucentimetrové skořápky. Uvnitř, uprostřed a venku. Prý v tom lidi tahají elektriku tak, že do toho proříznou drážku a dost tím naruší pevnost. Tak jsem to vyřešil jinak a myslím že dobře.
http://vaelektronik.cz/dum/original/4_zdeni_1_tvarnice.html
Mám tam pro zásuvky husí krky a není problém si třeba dodatečně udělat zásuvku. Tam kde jsem dodatečně potřeboval dělat drážky (převážně v příčkách), dával jsem trubky hluboko do dutin a zamáznul jsem to cca 2 cm vrstvou cementového lepidla s pískem. Taky doufám, že to nebude praskat.
Anděl