OT:statika domu (bylo: Re: Propojovaci krabice pro zasekani do panelu)

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Únor 2 19:21:36 CET 2015

Ano, pevnost betonu roste v čase (typická křivka třeba
http://www.jpeg.cz/images/2015/02/02/xhtB4.jpg) ale jen prvních několik
desítek dnů, pak naopak (po dlouhé době) dochází ke karbonataci apod.

Dům byl nepochybně navrhován na koncovou pevnost betonu.

Detaily (udělat/neudělat drážky, kde, jak hluboké atd.) by měl nejlépe
posoudit statik, pro něj to není zase nic tak světoborného.

Nemyslím oficiální bolšproces s mnoha kulatými razítky, ještě větším
počtem kopií a mnoha z toho žijícími jedinci, ale pozvat si domů
odborníka, se kterým je normální řeč, popsat mu detailně záměr a nechat
ho se vyjádřit. Stačí ústně.

V kombinaci s vlastním selským rozumem pak není co řešit.

--
Jirka