Propojovaci krabice pro zasekani do panelu

Zdeněk zdej na atlas.cz
Neděle Únor 1 14:08:49 CET 2015

Je to sice mimo téma dotazu, ale z vlastní zkušenosti s přestavbou bytu
doporučují zamyslet se, jestli je opravdu nutné tahat vše znovu.
U nás je sice taky hliník, ale od jističů vedl přes bytové jádro do kuchyně
ke sporáku měděný 4x asi 6mm2. Takže jsem z něj udělal hlavní přívod.
Původní jističe jsem nahradil svorkovnicí a nové jističe umístil do
zrekonstruovaného bytového jádra. Odtud mám nové rozvody tažené pórobetonem,
což byla pohodová práce proti sekání panelu.

Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Šerých Jakub
Sent: Sunday, February 01, 2015 11:57 AM
To: ! Hw-News (hw-list na list.hw.cz)
Subject: Propojovaci krabice pro zasekani do panelu

Zdravim a doufam, ze muj dotaz nebude pres svoji silnoproudost prilis OT.
Chystam se v panelakovem byte v ramci vetsi rekonstrukce na totalni vymenu
hlinikovych rozvodu, ktere uz jsou misty skutecne v havarijnim stavu.
Bohuzel nemame nahradni bydleni, takze se to bude muset delat za provozu.

Proto mam predstavu prace "per partes", nejdriv zrekonstruuju predsin a do
kazde mistnosti si zavedu (pri zachovani stavajicich) od pojistkove skrine
vsechny potrebne okruhy (jeden az dva zasuvkove a svetelny). Teprve pozdeji
pri rekonstrukcich jednotlivych mistnosti v nich z techto krabic rozvedu
nove finalni rozvody. Slaboproude (ethernetove kabely) chci tahat taky, ale
s temi si nejak poradim.

Myslel jsem si, ze budou existovat nejake rozumne krabice pro takove rozvody
v jednotlivych mistnostech, mel jsem predstavu nejake inteligentnejsi
nahrady klasickych venecku tak, aby tam bylo mozne zapojit vice okruhu. Byl
jsem se proto podivat v K&V na sortiment, ale rekli mi, ze jedine co mohou
nabidnout je klasicka (vetsi) krabicka s vickem a uvnitr to nasvorkovat wago
svorkama.

To opravdu neexistuje nejake "uhlednejsi" reseni? Chapu, že wago svorky asi
funkcni budou, ale nejak se porad nechci smirit s predstavou prazdnych
krabic se silnoproudymi "vrabcimi hnizdy". Mel jsem predstavu, ze kdyz
takovou krabici otevru, bude v ni nejaka pevna svorkovnice s privodama od
pojistek, do ktere budu zapojovat okruhy v dane mistnosti.

Predem diky za vase zkusenosti a navrhy

Jakub Serych