Záhada Firefox/Linux

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Prosinec 29 12:34:41 CET 2015

Zdravím,
  mám tu zajímavý problém a potřeboval bych radu starších a zkušenějších
počítačových expertů :-).
  Používám Firefox na své vlastní Linuxové distribuci. Buďto si ho kompiluji,
nebo stahuji binár, v poslední době nemívám moc času.
  Zajímavé je, že od verze 40 mi ten FF chcípe. Prostě se krátce po startu
zastaví. Může mít 20 tabů a nebo jen jeden bez obsahu - ztuhne a dost.
V jeho logu nic. Většina jeho threadů spí, některé i maličko popobíhají,
ale CPU to skoro nespotřebovává.
  Teprve dnes jsem dohledal, že ve verzi 40 bylo oficielně spuštěno v
Linuxové verzi OMTC - Off Main Thread Composition, tj. jakési multithreadové
vykreslování jednotlivých stránek. Též se mi podařilo zjistit, že to má
volbu v configu, a to layers.offmainthreadcomposition.enabled, která je
od V40 zapnutá. Nu a pokud stihnu rychle, než se to zavaří, zadat
about:config, vyhledat příslušnou volbu a vypnout, on se stejně zavaří,
ale už je to vypnuté a při příštím spuštění už se nezavaří a žije.
  A teď ta otázka: Tuší tu někdo základy toho OMTC ? Co mu může vadit ?
Bude to něco systémového... libpthread ? Nebo threaduje nějak jinak ?
Každopádně se to chová stejně na asi 4 různých verzích glibc (včetně
různých libpthread'ů), mnoha verzích jádra, několika verzích gnome
knihoven a dvou verzích Xserveru. Je celkem velmi mnoho kombinací, co
jsem kde kdy komu nainstaloval, ale chová se to u všech naproto homogenně.
  Na FF mailing listu jsem nepochodil.
  Zdraví Pavel