jake Lipol baterky do sroubovaku

AZE aze na seznam.cz
Středa Prosinec 23 18:03:38 CET 2015

Loni v létě se mi při prudkém výkrutu u akrobata uvolnila špatně uchycená 1,5Ah 3čl.  baterie, a jak to s ní škublo, odpojila se a z výšky asi 30m dopadla na asfalt. Kabel fungoval jako ocas a dopadla tak, že se z ní stal hruškoid. Nic jiného se nestalo, dá se nabíjet i vybíjet. Už ji pro jistotu nepoužívám, ale je stále funkční. Kolega jednu už mírně opotřebenou prorazil hřebíkem a také se žádný ohňostroj nekonal.
Vypínání je u šroubováku zbytečné. Mám na letadlech telemetrické přijímače a vidím za letu napětí baterie. Když se u slabší přidá plyn, napětí klesne, ale po ubrání se opět zvýší. U vrtaček se to projeví poklesem výkonu. Napětí naprázdno se pak zase zvýší. Vůbec to neřeším, mám “ojeté” LiPol baterie u 4 vrtaček.
aze

From: Vláďa Anděl
Sent: Wednesday, December 23, 2015 3:34 PM
To: HW-news
Subject: Re: jake Lipol baterky do sroubovaku

Vypadá to všechno moc hezky. Ale jak je to s tou jejich pověstnou hořlavostí / výbušností? Ale zase kdyby to bylo tak nebezpečné, asi by se to nepoužívalo. Do velkého šroubováku jsem koupil LiFePO4, ale to toho malého dám skutečně ty Lipolky. Jak koukám, je v tom taková nabídka, že si určitě vyberu. A než ten pípák, to už tam dodělám podpěťové vypínání. Stejné co jsem dělal pro ten velký. Pár uA si sice vezme, ale je to jistota. FETy na 50A taky nejsou problém.
Anděl