OT mala stojanova vrtacka

Vladimír newlad na centrum.cz
Neděle Prosinec 20 20:07:54 CET 2015

Ale ano, líbí se mi, zatím jsem nenašel nic, kvůli čemu bych koupě
litoval.
Výrazně kladně hodnotím digitální hloubkoměr s nulováním, super je i
laser, jen by mohl být zaostřen na menší vzdálenost. Výborný je zdvih
(hloubka) vrtání (93,5mm) i vyložení - od sloupu na osu hlavičky 125mm.
To je veliký rozdíl proti těm, co jsem si prohlížel, max zdvih byl kolem
50mm a vyložení 80 - 100mm.
Velmi dobře drží nastavené otáčky v celém rozsahu 200 - 2500, zatím jsem
zkoušel vrtat do oceli ø10mm bez předvrtání, a naprosto bez problémů. Na
větší si zatím netroufám, až po "záběhu".
Hlavička je také slušná, je tam RÖHM Supra-SK 13
http://eshop.roehm.biz/roehm_de_en/249804.html
Běží pefektně, sice jsem to hodinkami neměřil, ale "okometricky" nehází
prakticky vůbec s žádným vrtákem.
A nesmím zapomenout na tu rychloúpinku, to je výborná věc stejně jako
velký stůl (330×350mm).

Nedostatkem je ta zmiňovaná boční vůle, ale vrtání ø1,5 vrtákem taky bez
problémů. Mám dojem, že při zatížení se ta vůle částečně vymezí.
Jo, hlučnější je, ale asi stejně, jako normální větší ruční vrtačka.
Takže zatím spokojenost.

Vladimír