OT: jeste jedna hadanka

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Prosinec 19 14:44:52 CET 2015

IMHO tam je kladná zpětná vazba, která to vytvoří. Stačí na břehu rovně tekoucího potoka nějaká malinká překážka, a síly podobné těm vztlakovým u profilu křídla letadla okolo ní udělají podtlak. Ten do toho místa nasává nečistoty a tím se to stále více zanáší. Na protějším břehu podle mě vznikne drobný podtlak těsně za místem, kde se proudnice odkloněného proudu odrážejí od břehu.
Myslím, že rychlost proudu bude určovat periodu těch meandrů.

Jakub Šerých