Zacatecnicke dotazy v C

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Prosinec 18 11:00:01 CET 2015

Zajímavé je, že se vám líbí právě ty direktivy preprocesoru, které se z
jazyka většina lidí snaží odstranit. Ono to prostředí arduina je pro
začátečníka dost matoucí právě proto, že se úporně snaží některé
podstatné věci zakrýt. To nejpodstatnější je, že to není čisté C, ale
mix C a C++ (nakonec i assembleru), přičemž je dobré zdůraznit, že C
není prostá podmnožina C++.
Jestliže Herout (C) je poměrně útlá knížka, takový Bruce Eckel (myslíme
v jazyku C++) jsou již 2 velké bichle - neznám nikoho, kdo by mohl říct,
že C++ opravdu do detailu ovládá. Zrovna nedávno jsme se bavili s
bývalým kolegou, který dělá v C++ již dlouhá léta o šablonách (template)
- přiznal, že ví o co jde, ale v kódu se snaží to nepoužívat, protože
většinou to jde udělat jinak a lépe.
Co se týče práce s řetězci, přímo v arduinu máte třídu String (v jádře,
je to závislé na typu procesoru WString.h/cpp) se kterou asi uděláte
vše, co je libo.

Mrazík