Obsluha tlacitek analogove

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Prosinec 13 21:36:05 CET 2015

Kolik je 100/16?

Tak zapoměňte na 5%

5mA je dobrá volba, zároveň ale je to už "spotřeba". Kompromis se řeší s
kondíkama, který tlačítku dají "šlupku" a tím ho čistí, jenom nesmí být moc
velikej.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>

To mne primelo vzit tuzku a papir - a nepodarilo se mi prijit na
algoritmus, jakym se dobrat k vypoctu hodnot pro tech pet odporu tak,
aby hodnoty napeti na vystupu byly dejme tomu minimalne o 5% od sebe
(sice ta tlacitkova sada je oprena o Vcc a reference procesoru take,
takze by to v podstate nemelo cestovat o nic jineho, nez o teplotni a
casovy drift tech odporu, ale prece jen bych tam mel rad nejaky rozumny
odskok - navic pouziti bude indoor, necekam zadne velke teplotni vykyvy).

Poddotaz - jaky proud tlacitky zvolit? Ja to mam cele krmene z 3V3,
takze mi tam (pri tech vyse uvedenych hodnotach) vychazely jednotky
miliamperu - maly proud muze byt pro tlacitka problem, velky take
(nejsou to uplne sunky, ale nejake mikrospinace od Omronu, v podstate
standard), tohle bylo "tak nejak mezi".