Re: OT: Servo - přesnost, opakovatelnost, hodiny, mechanicka konstrukce

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Prosinec 11 11:51:40 CET 2015

No ale to budou různé problémy.
Modelářská serva jsou nepřesná proto, protože používají jako
zpětnovazební prvek
nepřesné a levné potenciometry. Navíc ve svém původním určení zase absolutní
přesnost není nejvyšší priorita, je tam zpětná vazba oko-ruka pilota/řidiče.

Ale u té DC točny to je jiný případ. Jen jsem to přejel očima, ale tam
snad mají použitý
jako zpětnovazební systém magnetický enkodér. To sice třeba proti klasickému
optickému enkodéru taky není úplná hitparáda, nicméně pro použití v DC točně
je přesnost víc než dobrá. Takže pokud to jezdí blbě, tak to není chyba
principu,
ale lenost/nedomyšlenost programátora, co k tomu psal SW. Tahle aplikace se
dala udělat velmi přesně (na rozdíl od použití modelářských serv)

Na webu jsou projekty předělávek levných modelářských serv na použití zpětné
vazby DIY optickým enkodérem (s výměnou vnitřní elektroniky, samozřejmě).
Pak by se i s malým Kašpárkem dalo sehrát velké divadlo.

PL