jak na prohlaseni o shode a EMC pro pevne instalace v praxi?

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Pátek Prosinec 11 08:42:54 CET 2015

Zdravím,

z praxe vím, že měření EMC (emise) je v různých autorizovaných zkušebnách
velmi rozdílné.

Extrém byl u jednoho zařízení, který jsme dělali loni. Přestože to byla jen
modifikace vyzkoušeného a z hlediska emisí EMC bezproblémového zařízení,
nemohl v akreditované zkušebně projít. Tak jsme jej nechali přeměřit jinde a
rozdíl skoro 10dB.

Použití jiné antény (podle druhé zkušebny špatné), jiné umístění měřeného
objektu. Takže asi tak to je.

A ještě jedna perlička: Nejmenovaná zkušebna velkou investicí vybudovala
velkou stíněnou měřicí komoru (místnost). Při otevření byl zástupce
hejtmana, lidi co na to sehnali peníze z EU, plno místních papalášů,
ukazovali se křivky a čísla, jak krásně je to odstíněné. A v tom někomu
zazvonil mobilní telefon :)

S pozdravem

ing. Pavel Poucha

jednatel

 <mailto:pavel.poucha na papouch.com> pavel.poucha na papouch.com

Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o.

Strašnická 1a, 102 00 Praha 10

Tel. +420 272 732 827