Fujifilm X30.

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Středa Prosinec 9 08:40:14 CET 2015

Povidani pana Polivky musim potvrdit, prvni digitak, co jsem mel, byl
"poloprofi" Olympus E100RS, cca 1Mpx a jeste hodne dlouho, co bylo k
dispozici 10x vetsi rozliseni, tak jsem na nej celkem rad fotil, protoze ty
fotky mely "dusi". Dneska neni problem fotiti z mobilu a delat plakaty na
zed, osobne to mam opakovane vzkouseny s nekolika generacemi NOKIA LUMIA
(optika zeiss) a i v prumernych svetelnych podminak (soumrak) mam na zdi par
plakatu 40x30. Pohotovost mobilniho fotaku je uzasna a pokud fotite deni
kolem sebe, tak je to k nezaplaceni. Nevim, do jake miry si "myslite", ze
X30 je "profi", ale jako modni doplnek bude urcite sluset :). Pokud bych
mohl doporucit z vlastni zkusenosti, mkrnete v teto cenove hladine po
Olympus PEN, mozna i vyssi radu s hledackem. Jinak sam preferuji posledni
dobou NIKON, nejak mi to prijde intuitivni (tak nejak pro kchomon piply),
tam neco ala J1 udela taky hodne sluzby (bonusem budiz uzasna svetelnost
tech pidi objektivu a pseudo instantni rychlost endzinu). Ale ruku na srdce,
"profi" level je trochu jinde, pridejte si do badzetu nulu az dve ...
Zdravim, pekny den, JM

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Raven
Sent: Wednesday, December 09, 2015 8:11 AM
To: HW-news
Subject: Re: Fujifilm X30.

No, ono je to hlavne to tom esi je to o foceni nebo cvakani. O cvakani
krabickou na mejdlo jednou rukou asi nema smysl hovorit :-)
Mam zrcadlovku i malej fotak (Nikon 1 J1). Kazdej je na neco dobrej. I s J1
udelam velmi slusne fotky (zustal sem u J1, nechtel sem jit pres 10Mp). Kdyz
idu ven jen tak nalehko nebo na kole hodim ho do brasny treba jen s
palacinkou 10mm a i v hospode je s tim poperu. Ale kdyz vemes do ruky
zrcadlovku je to naprosto o necem jinem. Neco to vazi, padne to do ruky,
muzest to voprit o hlavu, je to pohotovy. Proste jako kdyz presednes z
embecka do treba BMW.
Kdyz muzu radsi sahnu po zrcadlovce, je to proste takova jistota. O
zviratkach ve volne prirode ci sportu ani nemluvim.
Ale kazdej ma jine potreby a zvyky...
Odpurkyne kdyz ide nekam a chce tam vyfotit ufouny od golegin tak ji jen
malokdy vnutim toho malyho Nikona misto jejiho Panasonica ZX1. Ze prej je to
takovy divny a velky :-)

S pozdravem Raven

Myslím, že v nějaké diskuzi tu někdy padlo, že nejpoužívanější foťák bývá
ten, co je po ruce, resp. co se nejlíp nosí. (Proto taky dneska většina lidí
fotí mobilem.)

Když máte jen zrcadlovku, drží se to jako kulomet (= oběma rukama) a nosí v
obrbrašně (takže taková plná polní) a na některé akce to s sebou ani
netaháte. Naproti tomu s malým foťákem se dá fotit i jednou rukou. Což
oceníte třeba když máte malé děti a nemůžete to nejmenší pustit, aby se vám
neztratilo nebo ho neušlapal dav.

Zvláštní případ je moje přítulkyně, která má zrcadlovku, ale na výletě fotí
často to samé nejdřív s foťákem a pak ještě mobilem, aby to mohla hned
nahrát na FB. Pak ještě začne votravovat "uděláme si selfíčko". Na to jí
začnu vyhrožovat, že s tím mobilem švihnu vo zem.

Nakonec je to vždycky o tom, KDO fotí než ČÍM fotí. Přítulkyně má kamarádku,
která se focením tak trochu živí. Má dost vybavení, ateliér atd. Asi před
dvěma lety (krátce po tom, co jsme se poznali) mě k ní vytáhla, jakože nás
spolu vyfotí a bude to super. Bylo to večer, byl jsem unavenej a trochu
ospalej a asi hodinu jsem tam jenom seděl na prdeli, zatímco kamarádka
přítulkyni líčila a česala a pak ji fotila samostatně. Pak konečně začala
fotit i nás oba, já už jsem byl dost otrávenej, ale chvíli jsme pózovali a
ona sekala fotky. Pak se několik měsíců nic nedělo a jednou se u nás doma
objevily desky A4. Otevřel jsem to a užasnul. Na fotce mi chyběl vršek
hlavy.

P.K.