povzdych na piatok

balu na home balu na home
Pátek Prosinec 4 11:00:26 CET 2015

este jeden povzdych, uz ked je ten piatok :-)

Zrovna finisuje semester a tento rok mam pomerne vela pedagogickych
povinnosti. Posledne dve cvicenia su venovane "konstrukcii meracieho
pristroja". Uz som to zrejme spominal, chalani dostali rozne snimace
elektrickych a neelektrickych velicin, maju navrhnut ako ich pripojit k
AD prevodniku tak aby sa optimalne vyuzili parametre vsetkych prvkov,
toto zrealizovat, napisat kratky program, ktory bude merat a zobrazovat
meranu velicinu v prislusnych jednotkach. Vsetko super, az na par detailov.

Vcera sa jedna skupina zasekla na vypocte potrebneho zisku
neinvertujuceho zosilnovaca. Nakoniec vyslo spravne 2.85, ale nastal
neriesitelny problem. Zo vztahu 2.85 = 1 + R2/R1 bolo treba vypocitat
hodnotu odporov. Snazil som sa naviest aby si vyjadrili hodnotu jedneho
ako funkciu druheho (R2 = nieco krat R1). Nepomohlo ani ked sme si jednu
zvolili. Nakoniec sme to nejak doklepali, ale v tretom rocniku
bakalarskeho studia...

no nic, verim, ze uz to budu vediet :-)

Ale inak mam pocit, ze ich to celkom bavi. Musia vymyslet ako vyriesit
konkretny problem a to riesenie fyzicky zrealizovat. Vcera sme uz
testovali meranie prudu, dychali na senzor vlhkosti a aj sme sa vozili
hore dole vytahom aby sme otestovali merac tlaku vzduchu :-)

b.