OT - Porovnani rychlosti vypoctu 32-bitove a 64-bitove aplikace

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Sobota Srpen 29 18:37:04 CEST 2015

On Sat, Aug 29, 2015 at 05:54:18PM +0200, gatilo wrote:
>  29.8.2015, 17:49:54
>
> Laicky to chapu tak, ze pokud je promenna 64b, tak 64b proc. provede
> prislusnou operaci v jednom kroku, kdezto 32b proc to musi delat
> nadvakrat + nejaka rezie a ejhle 3x delsi beh je tu.
> Pokud by promenna byla 32b melo by to byt, v obou rezimech, +-autobus
> stejne rychle.
> Je takova uvaha spravna ?

V zásadě ano, ale jak už tu někdo psal, 64b režim by měl mít těch registrů
víc. Na druhou stranu 64b zabírá za určitých okolností 2x víc místa
(hlavně datové struktury), tak když se to nevejde do cache nebo nedej Bože
do RAM a musí se to swapovat na disk, může to běh zase zásadně prodloužit.

Prostě to není nikdy jednoznačné a pokud na tom záleží, tak by si člověk
měl každý algoritmus obenčmarkovat a nejlíp ještě vytůnit :-).

P.T.