Re: [OT] Kolonizace vesmíru

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Sobota Srpen 29 17:45:57 CEST 2015

Dne 29.08.2015 v 14:42 Petr Tomasek napsal(a):

> Uvedomte si, prosim, ze tech 50-60 megatun bylo protoze, ze to bylo
> nejvic, co slo nejak "rozumne" otestovat - i na uzemi tak rozhlehlem,
> jako mel CCCP. Puvodne se pocitalo se 100 Mt.
>
> Kdyz si vezmete, ze Hirosimska bomba mela tusim 20 kt, tak je to 5000×
> vice. Toho se dosahlo pridanim dvou stupnu. Takze kdyby se pridaly
> jeste treba 3-4 stupne, tak klidne Vami uvadenou bombu sestavit pujde.
>
> Navic, to bavime jenom ciste o sile vybuchu. Nic to nerika o dusledcich
> primeho ozareni a hlavne to nic nerika o dusledcich radiace.

Asi jste se přehlédl. Chicxulubský kráter vytvořil meteorit, který měl
energii dopadu 100 MILIONŮ MEGAtun TNT. Nejsem jaderný fyzik a o
konstrukci jaderných zbraní jsem jen četl, ale vážně pochybuji, že by se
přidáním jakýchkoli stupňů dala energie hirošimské bomby zvýšit 5
miliardkrát.

O síle výbuchu se bavím hlavně proto, že jako kritický faktor pro dopad
globální nukleární války se uvádí globální klimatické změny v důsledku
dlouhodobého zastínění slunečního záření aerosoly a popelem vyneseným do
atmosféry. V případě masivního impaktu do oceánu přistupuje ještě faktor
přílivových vln (tsunami) a vulkanická aktivita, která by v případě
nárazu do tektonického zlomu mohla mít až kataklyzmatický charakter.

Chápejte, já netvrdím, že si lidi nejsou schopni poškodit své vlastní
životní prostředí natolik, že v důsledku toho zkolabuje civilizace.
Říkám jen, že na planetární destrukci to nestačí.

jf

P.S. Z další diskuse na toto štěpné téma se omlouvám, neboť odjíždím do
jižních krajů a nevím, jak na tom budu s konektivitou :-)