Re: Led pásky a přepětí

Pátek Srpen 28 10:35:53 CEST 2015

Ledky mívají v datasheetech uváděnou odolnost proti impulznímu přepětí.
Třeba u mých oblíbených ledek
http://www.osram-os.com/Graphics/XPic6/00178073_0.pdf/GW%20CSSRM1.CC%20-%20OSLON%20Square%20(EnglishDeutsch).pdf
na straně 3 píšou 8 KV HBM. Pokud je to ve špatně přístupném místě a
přece jen tam ten transil dáte, raději před něj dejte pojistku. Jinak
vám při průrazu zhasne věechno a pak je otázka, co dá ten společný zdroj
a co snesou dráty. Vyhořet se dá i od 12V :-(
Anděl