Pošta po 1001
Standa Palas
stpalas na volny.cz
Čtvrtek Srpen 27 07:53:45 CEST 2015
Dobrý den
Tak já bych se České pošty s dovolením zastal. Pokud si mohu vybrat
mezi jakoukoliv ze soukromých spedičních společností a poštou, vždy
volím radši poštu. Na poštu se mohu stavit kdy chci sám, nemusí nikdo
být doma a čekat na řidiče a zatím mi vše přišlo bez problémů. Ťuk.Ťuk.
Jsem trochu specifický případ, bydlím na samotě a musí se ke mně dva
kilometry lesem, což je pro řidiče soukromých firem špatný kšeft, to
chápu. Ale to přece není můj problém. Co já si vždycky musím
vyslechnout, když mi mají něco doručit. "Kde to je ? Jo, tam? Tam já
nepojedu. To je daleko.Je tam špatná cesta. Já mám za auto hmotnou
zodpovědnost, víte. Že tam jezdí každej? Tak jo, co mám s váma dělat.
Budu tam mezi devátou a jedenáctou." Vždycky jim musím říct, že jsem si
za dodání zaplatil, že inzerují dodání kamkoliv, že mám adresu i s
čislem popisným a že jestli mi to tedy nedovezou ať to vrátí odesilateli
a sdělí mu, že to neumí doručit. To funguje vždycky. Asi se jim nechce
vyplňovat papíry pro vrácení. Ale ty ksichty jaký dělají když konečně
přijedou. To u zubaře se určitě tváří příjemněji.Teď se někteří naučili,
že mi to mohou nechat dole v obchodě ve vesnici - tedy když se za to nic
neplatí. Dokonce mi někdy ani nezavolají a dozvím se, že mi něco přišlo
až mi paní z obchodu volá, že tam mám zase balík. Netvrdím, že jsou
takoví všichni. Někteří jsou v pohodě. Ale bohužel se ti řidiči dost
mění a tak nikdy nevím kdo přijede a jaký pindy si zas budu muset
vyslechnout.
Zato pošta. Léta ta stejná a příjemná paní, u nás na vesnici skoro vždy
bez front, když nemám čas se pro něco stavit v termínu, jde to prodloužit.
Jedinej problém je, že většina eshopů zasílání Českou poštou nenabízí,
ušetřilo by mi to dost nervů.
A pak je ještě potenciální problém, že tu poštu u nás chtěli zavřít. Ale
doufám, že z toho snad sešlo.
Chápu, že jinde může pošta fungovat hůř. Lidi jsou různí ale mám obavu,
že ty moderní progresivní cosi cosi spediční firmy jsou vhodný tak asi
pro důchodce ve velkoměstě, než pro zaměstnanýho člověka, co je pořád v
pohybu.
Staňa
Dne 26.8.2015 21:40, kosta na mcu.cz napsal(a):
> Dne 26.8.2015 v 21:16 David Obdrzalek napsal(a):
>> Predesilam, ze s CP jsem svazan jen jako uzivatel.
>>
>> Nabizim jeste jine mozne vysvetleni. Me se totiz stalo neco velmi
>> podobneho -
>> "balicek pro me" byl doruceny jinam presne jako popisujete. Dal jsem
>> v Ali dispute a
>> dostal refundaci, ale bylo tam asi neco shnileho, protoze zaroven
>> zlikvidovali
>> obchodnika. Nabizi se mi vysvetleni, ze stejne postizenych adresatu
>> bylo vic, Cinan
>> napsal do systemu eshopu stejne cislo zasilky k vice ruznym obchodum
>> ruznych
>> objednatelu z jednoho statu, a protoze ze sledovacich webu bylo mozne
>> zjistit jen
>> cilovou zemi, tak az do chvile, kdy posta oznamila doruceni jednomu z
>> nich, byl jsem
>> ja i ostatni v klidu. Nevim, treba to tak nebylo, ale v tomhle
>> pripade AliExpress
>> refundoval okamzite, zatimco obvykle je potreba jeste nejaka obratka
>> v debate s
>> prodejcem, a tady byl obchodnik v teze dobe postaven mimo provoz.
>>
>> A samozrejme i me nastvalo, ze jsem objednane zbozi nedostal a musel
>> objednavat
>> znovu, Navic jsem krome tehle ztraty casu tratil i neco na kurzovych
>> rozdilech a
>> bankovnich poplatcich (prestoze mi zaplacenou castku plne
>> refundovali, tak holt
>> zmeny men si taky neco uzraly). Nicmene jestli chyba ve skutecnosti
>> byla na first
>> nebo last mile, vlastne nevim a je mi to taky nakonec jedno. Trochu
>> jsem tratil, ne
>> ale natolik, abych se tim uziral.
>>
>> Samozrejme se muzu jen dohadovat, jestli jsou oba pripady stejne a
>> kde se stala
>> chyba, mohlo to byt tam stejne jako tady (mohlo se to ztratit v CR a
>> Alikovi nestalo
>> za to zkoumat a tohle byla posledni kapka na konto tohohle prodejce).
>> Nicmene bylo
>> to rychlejsi, nez bezne reklamace, obratem - zatimco kdyz jiny Cinan
>> jako cislo
>> zasilky napsal neco co bylo ve skutecnosti zasilka z Finska do
>> Hondurasu, trvalo
>> docela dlouho, nez jsem z nej prachy dostal, on zapiral, ja
>> eskaloval, on jakoze
>> znovu poslal ale ani druha zasilka nebyla OK, atd.
>>
>> D.O.
> No, možná to opravdu podělal číňan a já nadávám ČP neprávem, konečně
> nasvědčovalo by tomu i to promptní vyřízení refundcace.
> Jenže co člověk napadne po nevalných zkušenostech s ČP a s opačnými
> zkušenostmi s číňany
>
Další informace o konferenci Hw-list