vhodny typ tranzistoru

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Srpen 26 03:26:50 CEST 2015

No nevím. Představa takového programovadla je dost děsivá. Zapojení by se mělo koncipovat tak, aby ho pár pF nemohlo rozházet. Přeci nebudou na spoje k programovacímu konektoru pravidla jak pro PCI express, nebo SGMII...

PH

From: Vláďa Anděl
právě se mi povedlo oživit galvanické oddělení programovadla - rozhraní C2. To to dalo práce...

První verze mi už v pohodě chodila, jenže jsem to "vylepšil" o spínací tranzistory na výstupech. U nízkopříkonové aplikace mi vadí když je výstup programovadla po odpojení od počítače napájený z aplikace a nebo když jsou signály blokované tím, že programovadlo nemá napětí. Tak jsem to oddělil tranzistorama  T4, T5 a T6 (v příloze). Jenže to nechodilo. Problém je oddělovací odpor R4 mezi vstupem a výstupem a kapacita G-S T5.
V AN124 https://www.silabs.com/Support%20Documents/TechnicalDocs/an124.pdf
píšou minimum 1 KOhm, dal jsem 2K2. Nakonec jsem to rozchodil s BSS83
http://www.farnell.com/datasheets/110010.pdf
který má vstupní kapacitu jen 1,5 pF a podle osciloskopu (sonda 1:100 s kapacitou 0,8 pF) jsou hrany ještě dost zakulacené.
Jenže BSS83 se už nevyrábí a nemohu najít nic podobného. Né že bych to chtěl vyrábět, ale konstrukci chci publikovat u Kosti na mcu.cz a chtěl bych tam napsat něco perspektivního a sehnatelného. Dokázal by mi někdo poradit? Připadá mi že výrobci se dnes snaží do malého pouzdra nacpat čip na co největší proud a MOSFET pro malé signály nikoho nezajímá :-(