Cakanie na dlhodobe skusenosti s rozsiahlejsou instalaciou LED svetiel; was: ilegalny tovar

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Srpen 25 22:16:42 CEST 2015

Hezká zpráva...

Jen k tomu spánku a modré složce světla - on si člověk pár set tisíc let
zvykal na světlo z ohně, kterému má žárovka hodně blízko, a nějaké LED,
co tu jsou pár let na tom těžko něco změní. Denní světlo (byť
hardwareově "emulované") působí rušivě, to jste si konec konců zjistil
sám - tak proč pořád trváte na LED s denním spektrem?

Já jsem na sobě zjistil, že to asi funguje: Mám u postele notebook,
resp. Asus EEE a často si před usnutím čtu (notebook proto, že u čtených
knížek rovnou opravuju chyby, to na tabletu neumím). No a na EEE jsem
měl nějak zkalibrované barvy, aby třea fotky odpovídali alespoň nahrubo
tomu, na co jsem zvyklý "odvedle" z Eiza. Měl jsem usínací problémy,
občas jsem usínal i několik hodin.

Pak jsem se někde dočetl o té barvě světla a napadlo mne, že úmyslě uhnu
s kalibrací displeje toho EEE někam do hodně teplých barev. Je to sice
po zapnutí trochu šok, koukat na žlutooranžovou bílou, zato ale usíním
někdy i na klávesnici :)

Takže já bych to s tou barevnou teplotou fakt nepřeháněl - kromě toho,
ať dělám, co dělám, nejlíp se mi fotí pod divadelním "kilem" - a tam ty
LED asi nikdo nenacpe ještě dlouho. Snad.

Pavel Kutina