Hodiny Krizik H53D

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Neděle Srpen 23 21:49:18 CEST 2015

Zdravim, no to ja chapu jak to funguje - mel jsem to cele rozhozene.
Tedy to jak ty cepy preklapi ten mzikovy spinac. A navic pred cca 25
lety mi tyhle hodiny zapinaly rano radio jako budicek. Kam prisly nevim.

Problem je, ze tyhle kulisy jsou kazda jina. Jedna ma takovy prostrizeny
nosik a druha takovej vrchlik na te plose vedle toho palce. Dalsi rozdil
je ve vysce toho U ohybu na kterem je stitek Z. Ten palec tam neni
sroubovaci, ale je tam nanejtovan - vlastne ted na to koukam - na te co
tam je je nanejtovanej a na te co chybi je videt zavit. Evidentne kazde
z jine doby.

Nicmene problem je, ze ta kruznice co opisuji ty palce po nasazeni na
hridel je o kousicek vetsi nez je zachyt te prepinaci packy - zkousel
jsem obe polohy a v te blizsi opravdu jeste kus chybi. Zrejme to i nekdo
zkousel nejak obejit tim ze nahnul ten palec na te jedne kulise.

Ty kulisy opravdu vypadaji original, ale prijde mi, ze jsou mozna z jine
verze hodin, ktera mela jinej polomer.

Tak zpet na stromy. Je to vcelku jasne - jina vyska ohybu toho U je
kvuli kompenzaci sesazeni tech kulis tak, aby rovina souhlasila s tim
talirkem. Cerne kulisy maji cepy napevno a cervene sroubovaci - nema
smysl delat oba cepy sroubovaci - jeden interval je vzdy aktivni.

Nespinalo to proto, ze ten zachyt na prepinaci byl malinko pootocen.

Takze ted shanim dve vypinaci kulisy a pripadne jeden ten sroubovaci
kolicek.

RV