Mereni proudu s galvanickym oddelenim

František Burian bufran na seznam.cz
Neděle Srpen 23 21:09:53 CEST 2015

autor to asi mYslel tak ze spinacem budete spinat jeden z 6 optoclenu do
saturace a ten odpor co definuje proud/napeti bude v kolektoru tech
optoclenu.

---------- Původní zpráva ----------

Od: Pavel Kutina

Datum: 23. 8. 2015 v 21:00:41

Předmět: Re: Mereni proudu s galvanickym oddelenim

Ale jak jste to myslel vy uz jsem nepobral vubec... Kodovaci R? Ktery? Ten
ktery urcuje proud LEDkou toho optoclenu? Vzdyt ten optoclen je tam proto,
abych se od tohoto rozvodu odriznul? Pavel Kutina Dne 23.8.2015 v 20:46
gatilo napsal(a): > 23.8.2015, 20:43:00 > > Nebo, presunout kodovaci R az na
opticky oddelenou stranu. > Pri vhodne zvolenych parametrech, se vlastnosti
T budou projevovat jen > omezene a se stabilirou R problem jiste nebude. >
Jen to bude chtit vice optoclenu. > > S pozdravem Pavel > mailto:gatilo +
zavinac + centrum.cz > > -- > Vláďa Anděl napsal: > >> Udělat si ten
lineární optočlen ze dvou PC817? K tomu nějaký operák za >> pár korun. Sice
to nebude jako lineární optočlen, ale většina teplotních >> závislostí se
tím potlačí. >> Anděl > >> Dne 23.8.2015 v 17:33 Pavel Kutina napsal(a): >>>
Zdravim, >>> >>> potrebuju z radia vytahnout ven polohu prepinace rozsahu.
Mam volne >>> jedno "sestipatro", bezec spina proti zemi. Napadlo mne pouzit
stabilnich 8V a toto vyvest ven (nechci dovnitr nic digitalniho, s >>>
rusenim bojuju uz tak), venku na to povesit optoclen, do kolektoru >>>
vystupniho tranzistoru odpor, pomoci AD prevodniku merit napeti - i >>>
obyc. optocleny v oblasti malych proudu funguji "analogove" (k >>> linearite
to ma samozrejme daleko, ale jako indikace by to mohlo stacit). >>> >>>
Nabastlil jsem, vyzkousel jsem, pro rozumnou detekci tam vychazi >>> proudy
nekde kolem 0.5mA s PC817 (byl po ruce). Hacek je v tom, ze ten >>> optoclen
je umisteny mimo bednu radia v hlinikove krabici s VFO, ktere >>> ale
drobatko topi. A tim jak topi, tak ohriva i ten optoclen a >>> indikace
(nemuzu rict mereni) ujizdi. A ujizdi tak, ze se mi prekrejou >>> rozsahy. >
Dalo by se koupit neco linearniho, >>> ale zda se mi to na detekci sesti
poloh trochu zbytecne, jeste mne >>> napadlo prorabat "sklad" a najit nejaky
teslacky WKxxx. >>> >>> Pouzit nejaky jiny princip prenosu? To posledni, co
bych chtel jsou >>> propojene zeme, nejak se to tomu radiu uplne nelibi
(resp. nevadi mu >>> to, ale priserne to rusi), proto pozadavek na
galvanicke oddeleni. >>> Varianta se seti optocleny taky uplne neprojde - na
vystupnim >>> konektoru mam k dispozici dva, maximalne tri piny. >>> >>>
Mate nekdo nejaky napad? >>> >>> Pavel Kutina >>> >>> ______________________