[!!Mass Mail]Mereni proudu s galvanickym oddelenim

Neděle Srpen 23 17:50:09 CEST 2015

Proč se šesti optočleny, když budou stačit tři a hrstka diod na BCD kódování? A ještě dva stavy zbudou...

Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Sunday, August 23, 2015 5:34 PM
To: HW-news
Subject: [!!Mass Mail]Mereni proudu s galvanickym oddelenim

Zdravim,

potrebuju z radia vytahnout ven polohu prepinace rozsahu. Mam volne jedno "sestipatro", bezec spina proti zemi. Napadlo mne pouzit "proudovou smycku" - na kazdou vetev jiny odpor, krmit z internich stabilnich 8V a toto vyvest ven (nechci dovnitr nic digitalniho, s rusenim bojuju uz tak), venku na to povesit optoclen, do kolektoru vystupniho tranzistoru odpor, pomoci AD prevodniku merit napeti - i obyc. optocleny v oblasti malych proudu funguji "analogove" (k linearite to ma samozrejme daleko, ale jako indikace by to mohlo stacit).

Nabastlil jsem, vyzkousel jsem, pro rozumnou detekci tam vychazi proudy nekde kolem 0.5mA s PC817 (byl po ruce). Hacek je v tom, ze ten optoclen je umisteny mimo bednu radia v hlinikove krabici s VFO, ktere ale drobatko topi. A tim jak topi, tak ohriva i ten optoclen a indikace (nemuzu rict mereni) ujizdi. A ujizdi tak, ze se mi prekrejou rozsahy.

Takze tudy cesta nevede.

Co pouzit jineho? Jiny optoclen? Dalo by se koupit neco linearniho, ale zda se mi to na detekci sesti poloh trochu zbytecne, jeste mne napadlo prorabat "sklad" a najit nejaky teslacky WKxxx.

Pouzit nejaky jiny princip prenosu? To posledni, co bych chtel jsou propojene zeme, nejak se to tomu radiu uplne nelibi (resp. nevadi mu to, ale priserne to rusi), proto pozadavek na galvanicke oddeleni. Varianta se seti optocleny taky uplne neprojde - na vystupnim konektoru mam k dispozici dva, maximalne tri piny.

Mate nekdo nejaky napad?

Pavel Kutina