Test pravosti FT232RL

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Srpen 22 10:22:52 CEST 2015

>Dostal jsem se k po¹tì a¾ po del¹í dobì. Podstatný dodatek - mám poèítaè
>s XP a chtìl bych otestovat nìjaké èipy koupené z Èíny. Tak¾e driver pro
>W8 není øe¹ení.

Neviem, ako ste prisli na ten driver k W8. Pokial viem, vsetky windowsovske
FTDI drivery chodia na XP. http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm :
NOTE: Microsoft have ended support for certifying XP and VISTA through
their WHCK test program. As such current builds will still work on XP and
VISTA but are not Microsoft certified.

Takze ak chcete vyskusat ci sa tie cipy "bricknu", pokojne si mozete skusit
nainstalovat aj na XP tie inkriminovane drivery, netusim aka je to verzia
(mozno 2.10.00 co sa momentalne da najst aj priamo u ftdi) (nezabudnite si
vsak odinstalovat aktualne).

Ta diskusia a ten moj pokus viedli k poznaniu, ze rozlisit ich pomocou
metody, akou ich "brickuju", z uzivatelskej urovne nejde, len z urovne
drivera; no a niekto navrhol upravit Linuxovske drivery.

>Hledal jsem to na webu, na¹el jsem tenhle obrázek.
>Opravdu ta znaèka je asymetricky blí¾ k vývodu 1:
>https://marcan.st/transf/ftdi_real_fake.jpg

Na vzhlad by som sa nespoliehal, teda nie na potvrdenie pravosti. Ak
chcete, najdem Vam na webe obrazok akoze fake FT232R ktory vyzera inak (no
nasiel som rovno na
http://zeptobars.ru/en/read/FTDI-FT232RL-real-vs-fake-supereal , aj to v
texte pisu, ma natlaceny popis kdezto na tom Vasom obrazku vyzera byt
vylaserovany, na tom zeptobare ma tiez ta indexova znacka valcovity tvar a
nie tvar guloveho vrchlika), v tom case toho povyku ich bolo vela a ano,
dost sa lisili navzajom.

wek