Test pravosti FT232RL

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Srpen 21 18:22:30 CEST 2015

>Podrobnosti si uµ nepamatuji, lovím to z paměti (jsem na velmi omezeném
>připojení s miniaturní klávesnicí).
>Pokud je zájem, tak to za příznivěj±ích podmínek dohledám.

Je zaujem... ;-)

>Zapamatoval jsem si jen ten princip a představu, µe napsat test by nemělo
>být moc sloµité.

Je este jeden prikaz, ktorym sa zapisuje do casti eeprom vyhradenej pre
uzivatela, FT_EE_UAWrite, kde sa zadava velkost zapisovanych dat v byte.
Tak som uklohnil trivialny program (www.efton.sk/tmp/test_ftdi.zip ),
ktorym sa zapisu najprv dva byty potom jeden (je trivialny takze treba mat
pripojeny len jeden FTDI cip; samozrejme nezarucujem neznicenie atd.atd.).
Vysledok je:

FT_EE_UASize = 12 bytes
Read 12 bytes: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
FT_EE_UAWrite OK!
Read 12 bytes: FF FF 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
FT_EE_UAWrite OK!
Read 12 bytes: 00 FF 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

co znamena, ze sa naozaj zapisu najprv dva byty a potom jeden. Tie zmeny je
vidiet v obsahu EEPROM vycitanej "oficialnym" FTProg-om.

To zariadenie, na ktorom som to skusal, je z roku 2008, a FT232R bolo
kupovane normalnym sposobom, takze je dost nepravdepodobne, ze by to bol
fake.

Dost by ma zaujimal ten zdroj tej Vasej informacie resp. tie podrobnosti z
neho.

Dakujem,

wek

Daląí informace o konferenci Hw-list