Re: MECH: čištění jehličkových tiskáren

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 17 16:02:48 CEST 2015

>No tezko rict.  To bylo tak, ze nejmenovana cast rodine vetve, jeste
>za bolsevika poridila sici stroj a k memu i prislusnou lahvicku oleje.
>Dokud se stroj i olej pouzivaly vice mene pravidelne, bylo vse
>v poradku. Ale pak doslo na nejakou delsi, odhadem 2 letou
>prestavku a stroj totalne zmrtvel. Bohuzel, jakymsi nedopatrenim, jsem
>se k problemu nachomytnul ja a stravil jednu sobotu cistenim totalne
>zaschleho, nebo spis spolymerizovaneho oleje. Zajimave bylo, ze olej v
>lahvicce vedle, zdal se byti normalnim. Posleze jsem kdesi narazil na
> [...]

Aha.

Moj otec robil desiatky rokov v textile, za bolsevika aj za mensevika, a s
mnohymi strojmi som sa dostal do osobneho styku aj ja, aj s pouzivanymi aj
so skladovkami. Nikdy som sa so zmienenym problemom nestretol, vsetky
povrchy boli vzdy mastne (prip. na exponovanych miestach prislusne
"chlpate"), nikdy nie lepkave, a to aj u strojov vytiahnutych na svetlo
sveta po desatroci aj viac. Je fakt, ze olej nikdy nebol kupovany v malych
flastickach v beznom obchode, jednalo sa o "priemyselne" mnozstva ziskane
v priemyselnych sietiach. Poslednych N rokov to bol zasadne olej od
PFAFFa, ten je uplne ciry, ziadne stopy po zltkastosti akou sa vyznacovali
tie bolsevicke.

Ale aj tak si myslim, ze tie zivicne zlozky boli pritomne skor ako chyba ci
nedostatok vyrobneho postupu nez zamer a u niecoho kupeneho v
specializovanej predajni v poslednych 20 rokoch by som sa toho neobaval.
Tie pracovne podmienky v tlaciarni sa lisit od tych v sijacom stroji podla
mna nebudu.

wek