Slusny rotacni koder s tlacitkem

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Srpen 15 23:10:42 CEST 2015

Ne, já potřebuju standardní řešení - knoflík čouhající z krabičky - ne měsíční laborování s nejistým výsledkem.
Jakub Šerých

Odesláno z někdy až příliš chytrého telefonu :-)

-------- Původní zpráva --------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Datum:15. 08. 2015 16:27 (GMT+01:00)
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Předmět: Re: Slusny rotacni koder s tlacitkem

A co zkusit alternativní přístup?
Notoricky známé je použití optických enkodérů ze starých kuličkových myší.
Docela pěkný nápad je tohle:
http://www.webx.dk/oz2cpu/20m/encoder.htm
Použije se nějaký vyřazený krokový motor, kterých se všude válí spousty
(staré jehličkové tiskárny, 5.25 FDD, skenery, faxy atd.) a jednoduchá
elektronika
vyhodnocuje generované napětí.

Zkoušel jsem to, funguje to slušně. Jediný problém je při extrémně
pomalém pohybu
(otáčení třeba 1 otáčka za 20 sekund), pak už to nemusí ty kroky
pochytat všechny.
Možná by se dalo ještě pohrát s citlivostí.
Výhodou je, že je to už i mechanicky dobré, ty krokáče mají slušná ložiska.

PL