Re: Anténa DVB-T

Pondělí Srpen 10 15:06:18 CEST 2015

Jo, musím potvrdit, že osmička je skvělá anténa, přestože v návodech se
píše něco o délce strany čtverce a přijímaném kanálu, není to zdaleka
kritické, chytnu na to 37. i 59. kanál (strana něco kolem 10-11cm). Co do
příjmu signálu je srovnatelná s tím malým sítem. Výhoda kupované antény je
hlavně v držáku, venkovním provedení a krabičce proti dešti, ve které je
schovaný symetrák a připojení koaxu. U té osmičky jsem střed koaxu pájel a
stínění jen tak omotal, protože dneska běžné TV koaxy nejsou pájitelné,
hliníková fólie a pár nerezových drátků, na to cín nechytá. (A když jsem
potřeboval kus pájítelného koaxu k wifi anténě, použil jsem takový zbytek
TV kabelu ze šuplíkových zásob, který jsem kdysi vytáhl zpod koberce, takže
se po něm nějakou dobu šlapalo a je to na něm poznat - ale funguje.) Pak
jsem ten spoj omotal izolačkou, nakonec to ani nevypadá tak blbě, ale na
ven se to moc nehodí - když na to bude pražit sluníčko, z izolačky vyteče
lepidlo, páska jako taková zkřehne a déšť a v zimě mráz a sníh (pokud
nějaký bude) dílo zkázy dokoná a jestli se mi něco nechce, tak šaškovat v
mrazu na střeše, protože podle zákona schválnosti by televize přestala
fungovat den před Vánocemi...

Je s podivem, že tu osmičku ještě nikdo nevyrábí komerčně, náklady by byly
za pár korun.

P.K.