Klimatizace otvor pres panel

Pondělí Srpen 10 10:38:41 CEST 2015

Pro menší průměry (tak do 20mm asi i víc ale to já jsem nepotřeboval) stačí běžné
vrtací kladivo a vrták do betonu. Dělají se i dost dlouhé, vrtal jsem obvodovou zed
v paneláku a s vrtacím kladivem to šlo samo jak po másle. Naopak dokud jsem ho
předtím neměl, byla to s příklepovou vrtačkou bída, což je ostatně pořád v domě
slyšet - příklepovka ječí a ječí a ječí, vrtač sebe i vrtačku trápí dlouho; vrtací
kladivo má zvuk hloubš a je to krátké, díra se vyvrtá hned. Takže bych rozhodně
neřekl "uplně normální vrtačku" ale "uplně normální pneumatické vrtací kladivo" (jež
sice může vypadat jako vrtačka, ale vrtačka to fakt není, rozdíl jasně cítíte).

Akorát bacha na armovací dráty, na ty vrták do betonu není, zásadně mu nechutnají, a
při větším průměru je větší šance nějaký trefit. Možná korunkový vrták z půjčovny
nářadí to zvládne, nezkoušel jsem, nebylo potřeba, každopádně "jádrové vrtání"
projde čímkoli a čistě - teď nedávno nám na fakultě vrtali asi metr betonu v
bývalých sejfech a to jsem jen zíral. Akorát ta cena asi bude vyšší.

D.O.