RE: Re: OT [hydmech] čerpadlo

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Sobota Srpen 8 05:05:36 CEST 2015

Já si zase neumím představit, jak tahá ten vzduch přes 30 m kabelu. Jednou,
v dobách dávných jsem kuchnul nějaké VILO do vrtu, a celý motor byl zalitý
řídkým olejem.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Simek
Sent: Friday, August 07, 2015 10:50 PM
To: HW-news
Subject: Re: Re: OT [hydmech] čerpadlo

On Fri, 7 Aug 2015, Milan B. wrote:

> Ja si to nejako neviem predstavit. Ako je konstruovane ponorne
> cerpadlo, kde kabel s odstranenou vonkajsou izolaciou usti do
> priestoru, odkial sa nasava voda (tj. "pred" turbinou, kde vznika tam
> podtlak, z druhej strany turbiny by sa asi kablom tlacila do
> rozvadzaca ci zastrcky)?  Nemate link na nejaky zdroj s nakresmi?

Kabel vetsinou usti k prostoru motoru a motor ma na hrideli gufero nebo
ucpavku ktere jej oddeluje od cerpaci vrtulky. Zrovna gufero ma takovy tvar
ze brani tlaku smerem k motoru ale obracene by poustet mohlo.

Je otazka jak je konstruovana cerpaci vrtulka, jestli se u osicky muze vubec
nejaky podtlak vytvorit. Jestli jo, tak pripadna unava nebo ohrati gufera
pri delsim provozu by mohlo zpusobit ze si to bude prisavat vzduch z
motoroveho prostoru. Ale nedovedu si moc predstavit jak tam proudi dalsi
vzduch napajecim kabelem v mnozstvi ktere vytvori tolik bublinek ze to bude
slyset.