Re: OT [hydmech] čerpadlo

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Srpen 7 22:50:00 CEST 2015

On Fri, 7 Aug 2015, Milan B. wrote:

> Ja si to nejako neviem predstavit. Ako je konstruovane ponorne cerpadlo, kde
> kabel s odstranenou vonkajsou izolaciou usti do priestoru, odkial sa nasava
> voda (tj. "pred" turbinou, kde vznika tam podtlak, z druhej strany turbiny by
> sa asi kablom tlacila do rozvadzaca ci zastrcky)?  Nemate link na nejaky
> zdroj s nakresmi?

Kabel vetsinou usti k prostoru motoru a motor ma na hrideli gufero
nebo ucpavku ktere jej oddeluje od cerpaci vrtulky. Zrovna gufero
ma takovy tvar ze brani tlaku smerem k motoru ale obracene by
poustet mohlo.

Je otazka jak je konstruovana cerpaci vrtulka, jestli se u osicky
muze vubec nejaky podtlak vytvorit. Jestli jo, tak pripadna unava
nebo ohrati gufera pri delsim provozu by mohlo zpusobit ze si to
bude prisavat vzduch z motoroveho prostoru. Ale nedovedu si moc
predstavit jak tam proudi dalsi vzduch napajecim kabelem v mnozstvi
ktere vytvori tolik bublinek ze to bude slyset.