Re: Spojení dvou ATX zdrojů

Tomáš Halabala hwnews na regulace.org
Pondělí Srpen 3 16:34:30 CEST 2015

Princip funkce většiny ATX zdrojů. Jednak skutečnost, že externí napětí
vlastně přivedete také přímo do zpětné vazby řídicího IC a taky to, že
je tam ještě vyrovnávací transformátor, který zajišťuje jakous takous
stabilizaci jednotlivých napětí při rozdílném zatížení i když ten by se
nejspíš nezbláznil. Ale větve -5V a -12V bývají někdy řešeny pomocí
monolitických stabilizátorů 7905, 7912, které nemají rády zpětný proud.
Určitě by se našlo ještě víc důvodů, třeba problém s 5VSTB, signál PWRGD.
Podle mě je to celé blbost. Jestli je to PC s malou spotřebou, dal bych
do picoPSU kvalitní předimenzované kondenzátory, vyřešil lepší chlazení
a vsadil na jeho dlouhou životnost.