Re: Spojení dvou ATX zdrojů

Pondělí Srpen 3 13:21:22 CEST 2015

Dne 3. srpna 2015 11:44 Jan Půhoný <konference na puhy.cz> napsal(a):

> Požadavkem je kombinace obojího s co nejdelší dobou bez poruchy a
> minimální spotřebou, což jakýkoliv měnic nebo UPS jaksi nesplňuje. Navíc
> picoPSU i nový serverový ATX zdroj tady mám.

Máte protichůdné požadavky. Nejmenší spotřebu dosáhnete s jedním zdrojem.
Když dáte dva redundantní zdroje, spotřeba se zvýší. Když přidáte
zálohování baterií, spotřeba se opět zvýší. Pokud se hledí na spolehlivost,
spotřeba jde stranou. Klasická UPS žere docela dost, přitom se používá už
desítky let.

Je tam 100Ah 12V akumulátor s vyřešeným nabíjením - z toho půjde picoPSU a
> pak tam bude ATX serverový zdroj. Potřebuji to jen zkombinovat.

Snažit se zkombinovat picoPSU a klasický ATX zdroj mi připadá jako snažit
se vyrobit auto s pohonem všech kol, protože vám přece na dvoře stojí jedno
s pohonem předních a jedno s pohonem zadních kol. Stačí to jen zkombinovat.

> Ta FET dioda by mohla být řešením. Jak to bude se zápornými větvemi
> napájení? Bude to fungovat?

Pokud bych chtěl spolehlivost, tak bych se nepouštěl do nějakých bastlů. A
spojovat výstupy dvou ATX zdrojů, to je IMHO bastl. Pak v provozu zjistíte,
že to stejně nefunguje, protože při testu to sice šlo, ale v reálu se PC
resetuje. Například.

Tenhle měnič 12VDC/230VAC má výkon 300W a účinnost kolem 90%:

http://wifi.aspa.cz/doc/d/o/c/menic_12v_230v+usb_300w_cista_sinusovka.pdf

K tomu ten redundantní ATX zdroj, kde máte jistotu, že redundance opravdu
funguje, jeden vstup přímo ze sítě 230V, druhý z toho měniče a máte hotovo.

Pro srovnání, jak se to dělá v průmuslu: měli jsme tu rozvaděč s
průmyslovým PC, konrétně tímhle:

http://www.inonet.com/de/industrieprodukte/embedded-pcs/luefterlos/concepion-jx.html

Napájí se to 24VDC, uvnitř to má svůj zdroj. V rozvaděči jsme měli
redundantních 24VDC, tj. dva přívody, dva zdroje a diodový modul:

*http://tinyurl.com/qf5u8ev <http://tinyurl.com/qf5u8ev>*
*http://tinyurl.com/pfpymx9 <http://tinyurl.com/pfpymx9>*

To průmyslové PC by mělo být spolehlivé, rozhodně spolehlivější než nějaké
kancelářské, ale když přecejen odejde, je k dispozici náhradní PC, nahraje
se image disku, obnoví data ze zálohy a jede se dál.

Pavel Kadečka.