Re: Tabor, 3D tiskarna, Arduino, GMe, GES a pod +kvíz:-)

František Burian BuFran na seznam.cz
Neděle Srpen 2 12:57:46 CEST 2015

"
> Pro tisk z ABS nicméně musím přidat proud na X a Y tak jako tak a
> nesmím tisknout dlouho protože se motory pak docela dost hřejou (po
> 8 hodinách tisku na nich neudržím ruku - nutná odstávka). Je to z
> toho důvodu že ABS proti PLA potřebuje víc tlačit vrstvy do sebe aby
> se to potom nerozpadlo (neoddělovaly se vrstvy od sebe) a při
> nastavení které stačí pro PLA už prostě nemají motory sílu to
> utlačit, tryska se ucpáváa dávkuje nepravidelně. Tisknu převážně PLA
> Mladeč.

Co prosím? To mi teda vysvětli podrobněji. Tady asi něco nechápu. Jak
tlačíš pomocí motorů X a Y do sebe vrstvy? Zřejmě tiskneš úplně jiným
způsobem než já...
"

PLA se do sebe lépe spojuje. Pro ABS je nutná vyšší teplota a víc tlačit
vrstvy na sebe (menší tloušťka vrstvy).

Pokud tisknu ABS stejně jako PLA (s korekcí teplot a menší rychlostí
samosebou) tak vrstvy praskají, z důvodu vyšší roztažnosti se oddělují a pak
ten výtisk můžu roztáhnout jako harmoniku, rozdělenou na jednotlivé vrstvy.

ABS tedy musím tisknout pomaleji než PLA, s nižší výškou vrstvy aby
pokládaný filament se "vmáčknul" do spodní vrstvy a ta se stihla prohřát a
spojit s novou vrstvou. Tím ale zvyšuji tah na X a Y protože teplá tryska s
teplým materiálem musí "rýt" do spodních vrstev aby je prohřála a ten nový
materiál se spojil. Zvýšený tah vede ke ztrátě kroku při změně směru (Jde
opravit i rampou, ale to pak zase vede na nepravidelný tvar výplně - všimni
si jak máš zakončenou na Tvých výtiscích šrafovanou výplň na první vrstvě.
Jak se nejdřív převalí a pak oddělí.) Pravdou ale je že většina Tvých dílů
se dodneška nerozpadla. Asi máme jiné tiskárny.

Ohledně "naškrabaného bordelu" je to tím kolečkem pro posuv filamentu ze
kterého padají naškrabané kousky, které se vmáčkly do zubů, utrhly se od
původního materiálu a pak odpadly (nebo jsem je musel měřicím hrotem
vyškrábnout ze zubů ven). Když je menší přítlak tak to nedělá ale pak nemá
motor sílu tlačit materiál ven a zejména ABS se pak ucpává. Ale ABS nemám
rád, tisknu ho málo. Ještě tady mám nedotištěný kus ABS od Tebe, cívek PLA
už mám 8 prázdných na skříni.

Navíc když se ucpe tryska (stává se to jednou za 4 dlouhé výtisky -
vypozoroval jsem že po 8 hodinách tisku potřebuje tiskárna tak den oddech,
pak to nedělá vůbec) tak třeba 4 hodiny škrabe materiál až se proškrabe skrz
vstupní materiál. Holt když spím nebo jsem v práci tak nekontroluju ...

Franta