Re: Tabor, 3D tiskarna, Arduino, GMe, GES a pod +kvíz:-)

František Burian BuFran na seznam.cz
Neděle Srpen 2 12:11:21 CEST 2015

Ahoj Danieli,

  Tohle se mi stávalo taky, bylo to tím že lineární ložisko drželo blbě v
tom plastu a povytahovalo se a zase zasouvalo, přičemž sem tam zadrhlo.
Nejdřív pomohlo zvýšit proud motorem (časem se zhoršovalo) a při druhé
iteraci pomohlo ložisko do plastových úchytů vlepit sekunďákem. Tisk
produkuje velké množství malých částeček které se nalepují na pojezdové
tyče, jednou za měsíc je potřeba je očistit hadrou. Já ještě je vždycky
trošku namáznu protože uvnitř ložisek toho mazu moc nezůstává.

  Od té doby mám pokoj a tiskárna tiskne naprosto bez závad.

  Pro tisk z ABS nicméně musím přidat proud na X a Y tak jako tak a nesmím
tisknout dlouho protože se motory pak docela dost hřejou (po 8 hodinách
tisku na nich neudržím ruku - nutná odstávka). Je to z toho důvodu že ABS
proti PLA potřebuje víc tlačit vrstvy do sebe aby se to potom nerozpadlo
(neoddělovaly se vrstvy od sebe) a při nastavení které stačí pro PLA už
prostě nemají motory sílu to utlačit, tryska se ucpáváa dávkuje
nepravidelně. Tisknu převážně PLA Mladeč.

  Drobné odchylky na stěně +-0.5mm (pro 0.5mm trysku) jsou způsobené
nečistým kolečkem pro posuv filamentu, a jeho nesouosým uložením. Zbytky
vymačkaného materiálu z kolečka je třeba čistit po každém druhém tisku. U
PLA to dělá méně protože je to tvrdší plast, tam to čistím po týdnu tisku.

Jo a ještě jeden problém jsem měl s nelineárním zhušťováním a zřeďováním
tisku - prostě nelineární chod osy, různé napnutí pásu podle úhlu pootočení
kolečka. Po dlouhém bádání jsem přišel na to, že kolečka dodané Petrem
Zahradníkem byly menší a šišaté, ložiska do nich nešla zasunout, musel jsem
je tam vtlačovat násilím ve svěráku (možná tím se zešišatily, možná tím jak
jsem se snažil otvor pro ložisko zvetšit vrtákem, šmirglem a dalšíma
nástrojema - no nešlo to). Po vytištění vlastních upravených osek už je tisk
pravidelný. Ještě že si tiskárna dokáže vytisknout náhradní díly na sebe
sama :-)

Franta.